Młodzi informatycy z Otynia wiedzą, że komputer to nie tylko gry [ZDJĘCIA]

Czytaj dalej
Fot. Edward Gurban
Edward Gurban

Młodzi informatycy z Otynia wiedzą, że komputer to nie tylko gry [ZDJĘCIA]

Edward Gurban

Filip i Sebastian ze Szkoły Podstawowej w Otyniu stworzyli komputerowego dinozaura, który... gryzie. Zbudowali go w ramach światowej akcji ,,Godziny kodowania”.

Dosłownie na całym świecie trwa internetowa akcja dla dzieci pod hasłem „Godzina kodowania”. Drugi rok z rzędu w akcji tej uczestniczą uczniowie Zespołu Szkół w Otyniu, pod opieką Leszka Pańczaka i Szkoły Podstawowej nr 1 w Nowej Soli, pod okiem Jolanty Pańczak.

Julia, Bartosz i Olek prezentują samoloty Lego, które mogą sami uruchomić przy pomocy komputera.
Edward Gurban Julia, Bartosz i Olek prezentują samoloty Lego, które mogą sami uruchomić przy pomocy komputera.

- W zabawie tej chodzi przede wszystkim o propagowanie programowania, tworzenia i rozwiązywania algorytmów i problemów oraz zachęcanie do logicznego myślenia. Każdy uczeń może w tej akcji wziąć udział. Ma ona zachęcić dzieci do tego, żeby nie tylko korzystały z komputera, ale także tworzyły własne produkty, uczyły się tajników informatyki właśnie poprzez zabawę – wyjaśnia nam pan Leszek.

Właśnie czternasty poziom gry Mine Kraft przeszedł Sebastian z 4b w Otyniu i zobaczył na ekranie swój certyfikat

- Obecnie panuje taki trend w edukacji, żeby do zajęć komputerowych dodawać elementy informatyki i wykorzystywać je w nauce matematyki i techniki. W klasach I-III w ogóle nie ma czegoś takiego, a tu dzieci urzeczywistniają własne pomysły, kombinują, szukają rozwiązania. Dlaczego dziecko ma tylko bezmyślnie grać w jakąś grę, skoro może także tworzyć przez siebie wymyślone elementy? – pyta retorycznie pani Jolanta.

Po udanym zakończeniu gry dzieci otrzymują pocztą internetową imienny certyfikat, który mogą wydrukować sobie na pamiątkę. Właśnie czternasty poziom gry Mine Kraft przeszedł Sebastian z 4b w Otyniu i zobaczył na ekranie swój certyfikat. W tym czasie jego kolega Bartek nakreślił własny komputerowy labirynt. Wyszło super!

- Pracujemy w programie Scratch, tworzymy gry, budujemy magiczne klocki Lego, które działają po kliknięciu w komputerze – chwali się Filip. – Chcemy zbudować dinozaura, któremu można do paszczy włożyć palec. Wtedy on lekko ugryzie, gdyż ma w środku zamontowane czujniki. - Jest fajnie, bardzo fajnie, super! – podsumowała krótko ich koleżanka Julia z 6a.
W Szkole Podstawowej nr 1 zastaliśmy uczniów 1a i 5b podczas ,,godziny kodowania”. Młodsi już pracowali w programie Scratch, a starsi kreowali własne wersje poziomów gry Mine Kraft.

- Spodziewam się, że uczniowie ci ucząc się już w gimnazjum będą programowali... roboty – zapowiada pan Leszek. - Jesteście naszą przyszłością – dodaje pani Jola, zwracając się do pracujących przy komputerach dzieci.

Edward Gurban

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.