Mamy 73 lata! My informujemy Was, ale to dzięki Wam mamy najciekawsze informacje

Czytaj dalej
Milena Kochanowska

Mamy 73 lata! My informujemy Was, ale to dzięki Wam mamy najciekawsze informacje

Milena Kochanowska

Choć „Głos Wielkopolski” co dzień tworzy się w redakcji w Poznaniu, z pomocą redakcji regionalnych między innymi w: Kaliszu, Pile, Gnieźnie, Wągrowcu i Szamotułach, to nie tylko dzięki pracy dziennikarzy może powstać i trafić do rąk tysięcy naszych czytelników.

Nad tym, by dotarł do czytelników czuwa Dział Kolportażu i Prenumeraty. Jego zespół tworzą Agata Fuczkiewicz, Beata Połczyńska, Wisława Skrok i Marcin Wawrzyniak, a na czele tej grupy stoi Jacek Thiem. Dzięki nim gazeta po wydrukowaniu i zapakowaniu trafia z samego rana do punktów sprzedaży i z pomocą doręczycieli do mieszkań naszych prenumeratorów.

- To jak bardzo jesteśmy ze sobą związani potwierdzają telefony, które odbieramy - mówi Agata Fuczkiewicz. - Prenumeratorzy często dzwonią do nas ze sprawami z prenumeratą niemającymi nic wspólnego, na przykład, gdy zaginie im paczka nadana pocztą, a nawet gdy mają problemy z domowym zwierzakiem. Dzwonią po prostu, jak do bliskich osób.

Violetta Kasprzak, Maria Bury, Violetta Motała i Aneta Marzuchowska na co dzień mają kontakt z czytelnikami przyjmując od nich ogłoszenia i, niestety, ostatnie pożegnania. - Mamy do czynienia z różnymi emocjami, rozumiemy je i zawsze staramy się we wszystkim naszym klientom pomóc - zapewnia Maria Bury. - Mamy doświadczenie, bo trzy z nas pracują tu ponad 20 lat.

Dział marketingu to Paulina Jankowska i Tomasz Kierstan pod dowództwem Marcina Fuszpaniaka, jednocześnie wiceprezesa Polska Press Poznań.

- Staramy się, by „Głos” był widoczny także poprzez różne znaczące wydarzenia, których jest organizatorem lub patronem. Organizujemy Bal Sportowca, prestiżowe plebiscyty i uroczyste gale je wieńczące - mówi Paulina Jankowska. - Promujemy też naszą gazetę w internecie, bo „Głos” jest bardzo poczytny także w formie elektronicznej.

Dziennikarze i fotoreporterzy pod wodzą Adama Pawłowskiego, redaktora naczelnego, codziennie starają się dostarczać naszym czytelnikom ciekawe informacje. Choć dzień redakcyjny zaczyna się tradycyjnie od zebrania, na którym omawiane są tematy przyszłych artykułów, a później kolegium redakcyjne planuje kształt wydania internetowego i papierowego, to każdy dziennikarz ma oczy i uszy otwarte 24 godziny na dobę. Musi orientować się co dzieje się w regionie, mieście, „działce”, którą się zajmuje w pracy dziennikarskiej. Być ciekawy nowości i jednocześnie wyczulony na wydarzenia, o których gazeta powinna informować. Jeszcze szybciej, bo na bieżąco, informacje te można przeczytać na portalu www.gloswielkopolski.pl.

O internautów dbają wydawcy internetowi, którzy docierają do czytelników również w social media. Tu informacja często „idzie” w obie strony. Dziennikarze nie tylko informują, ale są też informowani przez czytelników.

Raz zaplanowane treści, podczas dnia mogą być wielokrotnie modyfikowane - w zależności od tego co na świecie, w kraju, regionie i mieście się dzieje. Tu niczego nie jest się pewnym. I nawet, gdy gazeta około północy zaczyna się drukować, nadal najświeższe wiadomości mogą trafić do odbiorców dzięki naszemu portalowi.

Specyfikę tej pracy mogą polubić tylko ludzie z pasją. - Zawsze chciałem być dziennikarzem, zwłaszcza sportowym - mówi Marek Lubawiński, który blisko 40 lat pracuje w tym zawodzie, a od 15 lat szefuje działowi sportowemu ”Głosu”. - Ta praca daje mi satysfakcję, dzięki niej poznałem ciekawych ludzi, udało mi się zobaczyć kawał świata i przeżyć mnóstwo emocji.

Cezary Hurysz, najmłodszy stażem, jest z nami od... 5 dni: - Zawsze chciałem być dziennikarzem w gazecie, która zajmuje się sprawami lokalnymi i jest blisko czytelników. Rodzice czytali „Głos”, a ja razem z nimi. Teraz spełniłem moje marzenie.

Milena Kochanowska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.