Modernizacja zajezdni autobusowej przy ul. Limanowskiego zacznie się w tym roku.
W przyszłości przeniesie się do niej siedziba MPK, Zakład Przewozu Osób Niepełnosprawnych i centrala ruchu, znajdujące się przy ul. Tramwajowej. Zmiana będzie radykalna. Obiekt jest w tak fatalnym stanie technicznym, że dłużej nie da się go eksploatować. Wszystkie budynki zostaną wyburzone i od nowa zbudowane - biurowiec, zaplecze techniczne, plac manewrowo -postojowy dla autobusów, stacje paliw i diagnostyczna. Mieszczący się przy ul. Tramwajowej Zakład Techniki przeprowadzi się do zajezdni tramwajowej na Helenówku. Lokalizację zmieni też Punkt Obsługi Klienta, dla którego właśnie szykuje się miejsce na dworcu Łódź Fabryczna.
Wszystkie obiekty MPK mają zniknąć z ul. Tramwajowej do 2020 roku, bo wtedy miejski przewoźnik musi ten teren opuścić (należy on do Nowego Centrum Łodzi i jest przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową i usługową).
Jak zapowiedział wczoraj prezes firmy Zbigniew Papierski, MPK przygotowuje się również do modernizacji zajezdni przy ul. Telefonicznej, do której trafi dwanaście nowych tramwajów (przetarg na ich dostawę zostanie rozstrzygnięty niebawem). Kolejny przetarg, tym razem na budowę hali przeglądowo-naprawczej, spółka ogłosi w tym roku. Cała inwestycja to koszt 117 mln zł.
Oprócz zakupu nowych tramwajów MPK będzie remontować stary tabor - w trzech cityrunnerach zostanie wymieniony układ napędowy, poprawiona będzie wentylacja, nieco przebuduje się wnętrze, by było bardziej przestronne.
Do remontu przeznaczono również osiem wagonów typu 805Na i sześć wagonów Duewag M8C z kabinami dla motorniczych na obu końcach, które wyprodukowano w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku.