ŁKA zaplanowała już połączenia przez... tunel
Łódzka Kolej Aglomeracyjna już przygotowała projekt siatki połączeń, który uwzględnia tunel średnicowy łączący dworzec Łódź Fabryczna z dworcem Łódź Kaliska i stacją Łódź Żabieniec.
Składy ŁKA obsłużą wydłużone dzięki tunelowi trasy z Kutna do Radomska, z Łowicza do Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna po elektryfikacji oraz z Sieradza do Skierniewic.
Pociągi kursowałyby z 30-minutową częstotliwością. Podczas wystawy Expo 2022 pociągi ŁKA jeździłyby na trasach ze Zgierza i Pabianic do dworca Łódź Widzew przez tunel i dworzec Łódź Fabryczna. Budowa tunelu średnicowego będzie kosztować ok. 2,2 mld zł. Do przetargu zgłosiło się sześć firm.
O tym, która z nich zrealizuje inwestycję, PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydują w trzecim kwartale tego roku. Prace projektowe potrwają rok, a w 2019 r. ruszy drążenie tunelu. A ma być skończony w połowie 2022 r.