Kontrole UOKiK w sklepach w Łodzi i regionie. Cena cenie nierówna, czyli jak nas oszukują w sklepach
Zawyżanie cen, brak rzetelnych informacji o koszcie zakupów oraz brak cen jednostkowych to największe grzechy popełniane w naszych sklepach. Tak wynika z kontroli na zlecenie UOKiK, który stwierdził nieprawidłowości w 78 proc. sklepów.
Sklep spożywczo-przemysłowy w ścisłym centrum Łodzi, dział z owocami. Na koszyku z winogronami widnieje cena 13 zł za kilogram. Przy kasie klientka jednak słyszy, że kilogram owoców kosztuje 18 zł, a obsługa zapomniała uaktualnić cenę. Sprzedawca pyta, czy chce dalej kupić towar.
- W tym momencie przypomniało mi się, że zgodnie z prawem obowiązuje cena pokazana na regale, a nie ta, która wyświetla się na kasie - mówi pani Edyta z Łodzi, klientka, którą ostatnio spotkała taka sytuacja. - Powiedziałam to sprzedawcy i kupiłam winogrona po niższej cenie. Zapamiętałam ten przepis, gdyż nie pierwszy raz spotkałam się z tym, że ceny w sklepach nie zawsze się zgadzają.
To, co spotkało panią Edytę, nie jest wyjątkiem. Tak wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wysłał na kontrole w sklepach inspektorów handlowych. Wyniki budzą niepokój.
- Inspekcja Handlowa wykryła nieprawidłowości w ponad 78 proc. sklepów z tradycyjną obsługą - czytamy w raporcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Konsumenci skarżą się, że zapłacili drożej przy kasie niż wskazywała na to cena produktu jaką wcześniej zobaczyli w sklepie.
W których sklepach sytuacja przedstawia się najgorzej?
Gdzie można zgłaszac skargi?
Czy sklepy mogą zakazać klientom robienia zdjęć cenom oferowanych produktów?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień