Klienci na faktury za energię czekają już ponad pół roku!
Niektórzy toruńscy klienci firmy Energa wciąż nie mogą uregulować rachunków za prąd z powodu braku faktur. Firma prosi o cierpliwość.
- Czekam od sierpnia na zaległe rachunki, nie dostałam jeszcze żadnego. Monity do Energi, telefony na infolinię, nawet pośrednictwo Urzędu Regulacji Energetyki nic nie dało - ubolewa Zofia Rakowska, która wciąż nie otrzymuje rachunków za prąd.
Gdy w grudniu, przed ubiegłorocznym Bożym Narodzeniem klienci Energi z Torunia i okolic bili na alarm, że od miesięcy nie dostają rachunków za prąd, a idą święta, to firma zapewniła, że faktury przyjdą w styczniu i nie zrujnują świątecznych budżetów. W oficjalnym komunikacie Energa przyznała się do kłopotów przy wdrażaniu nowego systemu obsługi klientów.
Problem miał zniknąć z początkiem roku, ale wciąż zgłaszają się do nas klienci Energi zaniepokojeni ogromnymi spóźnieniami. Mieszkanka Wrzosów nie jest jedyna. Zaległych faktur nie może doczekać się także klientka z ulicy Bema. Biuro prasowe firmy przekonuje, że takie przypadki są jednostkowe, a wszyscy, którzy są w podobnej sytuacji mogą wpłacać uśrednione kwoty z rachunków na dotychczasowe konto. Nie wszyscy klienci chcą jednak tak robić.
- Każda faktura zawiera numer konta, a co jeśli na zaległych pojawi się nowy numer konta, co zresztą zapowiadała firma? Nie chcę jeszcze bardziej komplikować swojej sytuacji - wyklucza takie rozwiązanie mieszkanka Wrzosów.
Biuro prasowe Energi w sprawie tej klientki informuje tak: - Prosimy o cierpliwość, w najbliższych tygodniach faktury przyjdą pocztą - zapewnia Jakub Dusza z biura prasowego firmy.
Energa informowała też we wcześniejszych komunikatach, że klienci, którzy otrzymali już skumulowane rachunki mają 180 dni, a więc pół roku na ich uregulowanie. - Fakturę można rozłożyć na raty o dowolnej wysokości i wpłacać je w dowolnym czasie. Nie wymaga to kontaktu z firmą. Klienci nie zostaną obciążeni żadnymi odsetkami czy windykacją - informowało biuro prasowe Energi w końcu lutego. - Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta wprowadzone wraz z nowym systemem.
Według szacunków firmy Energa spóźnienia w wystawianiu faktur dotknęły 4 proc. spośród 2,6 mln klientów indywidualnych, którym firma sprzedaje energię.
- W ciągu najbliższych tygodni, większość z nich otrzyma jedną zbiorczą fakturę za energię elektryczną za zaległy okres -zapewniali przedstawiciele firmy Energa w komunikacie w końcu lutego.
acb