Kierowcy stoją w korkach w Częstochowie. Węzeł na DK 1 i DK 46 jest niezbędny. Ale nie ma pieniędzy, a potrzeba 250 mln złotych
Skrzyżowanie ulicy Bugajskiej i DK 1 to miejsce, w którym obecnie najczęściej tworzą się korki przy wjeździe do Częstochowy. Jest tam przejazd kolejowy. Co dzieje się z tą inwestycją?
Przejazd przecina DK 46, która jest trasą wylotową w kierunku Janowa, Olsztyna i Kielc. To jedno z najbardziej newralgicznych punktów miasta. Kierowcy od dawna narzekają na korki, które tworzą się w tym rejonie. Przejazd jest często zamykany, bo to bardzo ruchliwa trasa, którą kursują m.in. pociągi relacji Częstochowa-Gliwice.
O rozwiązaniu tego problemu dyskutowano podczas konferencji w Urzędzie Gminy Olsztyn.
- W 2015 roku gmina Olsztyn, reprezentując także interesy innych samorządów obsługiwanych komunikacyjne przez DK 46 podjęła temat zjazdu na Olsztyn z DK 1 na DK 46 czyli bezkolizyjnego połączenia drogi ekspresowej z ul. Bugajską . Nasze argumenty skierowaliśmy wówczas do prezydenta Częstochowy i parlamentarzystów Ziemi Częstochowskiej - mówi Tomasz Kucharski, wójt gminy Olsztyn.
Wtedy były efekty. Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie za prawie 1 mln złotych opracował szczegółową, dwuwariantową koncepcję oraz program funkcjonalno - użytkowy dla węzła komunikacyjnego drogi oraz wiaduktu kolejowego, ronda i mostu nad rzeką. W marcu tego roku udało się także uzyskać prawomocną decyzję środowiskową.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień