Kia mierzy w segment limuzyn klasy premium
O tym, że Kia przygotowuje zupełnie nowy model wiadomo już było w branży samochodowej od kilku miesięcy. W tym tygodniu wszystko stało się jasne. Wiemy, że nazywa się stinger i aspiruje do grupy premium. Pokazano również jego zdjęcia.
Gran Turismo
Pięcioosobowy sedan, o sylwetce sportowego coupé, będzie konkurował w klasie, w której dominują samochody europejskich producentów, takich jak BMW czy Audi.
W pierwszej kolejności nowa kia stinger trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Do końca tego roku zobaczymy ją również w europejskich salonach sprzedaży.
Stinger jest modelem globalnym i bedzie sprzedawany na różnych konktynentach. Za wygląd nowej limuzyny odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie.
Projektując stingera, inżynierowie wzięli pod uwagę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi stinger przerasta audi A4, infiniti Q50, lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet lexusa GS i mercedesa CLS. Jej nadwozie ma 4,83 m długości, a rozstaw osi to 2,90 m.
Tylko benzynę?
Do stingera Kia proponuje do wyboru dwa turbodoła-dowane silniki benzynowe. Oba są umieszczane wzdłużnie. Obydwa wciąż są w fazie rozwojowej. Na razie nie wiadomo czy samochody przeznaczone na rynki europejskie będą oferowane z jednostkami wysokoprężnymi.Mniejszy, dwulitrowy, turbodoładowany silnik czterocylindrowy, oznaczony jako Theta II, rozwija moc 255 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm. Drugi silnik (Lambda II) - widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo - ma pojemność 3,3 l i generuje 365 KM (510 Nm). Z tym silnikiem pod maską stinger (wersja GT) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h.
Na tył lub AWD
Obie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła.
Jednocześnie stinger jest pierwszym sedanem marki Kia oferowanym, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła. Wersja wyposażona w napęd AWD ma dodatkowo nowy system dynamicznego rozdziału momentu obrotowego między koła - Torque Vectoring.
Auta napędzane silnikiem 2-litrowym seryjnie mają opony w rozmiarze 225/45 R18. Stinger z silnikiem 3,3 l V6 pod maską jest wyposażony w opony ultra-high performance w rozmiarze 225/40 R19 z przodu i 255/35 R19 z tyłu. Dzięki temu zapewnia się lepsze prowadzenie sie przy dużych prędkościach.