Przeprawa ma połączyć okolice nowego targowiska z ulicą Styki w Rzeszowie. Jej budowę poprzedzi przebudowa dróg w rejonie ul. Batorego.
- Kiedy budowaliśmy most im. Tadeusza Mazowieckiego też były krytyczne głosy, a dzisiaj nikt nie wyobraża sobie miasta bez niego. Każda przeprawa przez rzekę to ułatwienie dla kierowców, a ponieważ samochodów w mieście ciągle przybywa, musimy myśleć o kolejnych tego typu inwestycjach – tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Spośród wszystkich rzeszowskich mostów na Wisłoku, najbardziej obciążony jest Karpacki, popularnie nazywany zaporą. Szacuje się, że miesięcznie przejeżdża po nim nawet 800 tysięcy samochodów. To dlatego miasto przygotowuje się do budowy przeprawy, która w przyszłości połączy okolice ul. Podkarpackiej z osiedlem Budziwój. Ta inwestycja została jednak odłożona, gdyż Rzeszów nie otrzymał na nią unijnej dotacji. Niezależnie od tego, kiedy będzie realizowana, urzędnicy planują budowę kolejnego mostu.
- Chcemy, aby połączył okolice nowego targowiska przy ul. generała Kazimierza Dworaka, z rejonem ulicy Styki. Przeprawa w tym miejscu jest zresztą zapisana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
– mówi Maciej Chłodnicki.
W ratuszu przypominają, że przed laty planowano w tej okolicy budowę mostu skośnego, który miał się zacząć bliżej ulicy Lwowskiej. Nowe rozwiązanie będzie dla kierowców korzystniejsze, ponieważ najpierw wymusi budowę tzw. wisłokostrady. W ten sposób najpierw powstanie pełne połączenie alei Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Drogowcy wykonają je poszerzając i przedłużając ulice Dworaka, która będzie miała dwie jezdnie i cztery pasy ruchu.
Na potrzeby przyszłego mostu, wcześniej na lewym brzegu Wisłoka przebudowany zostanie układ komunikacyjny w rejonie ul. Batorego i Styki. Kolej zadba o poszerzenie i pogłębienie jednokierunkowego dzisiaj przejazdu pod wiaduktem nad ulicami Żółkiewskiego i Batorego. Pod torami zamiast jednego, powstaną trzy pasy ruchu. Będzie tu także zupełnie nowa ulica prowadzącą spod wiaduktu wprost w rejon ul. Styki. Wzdłuż niej powstaną chodniki i ścieżki rowerowe.
- Konieczna będzie także przebudowa skrzyżowania ul. Siemiradzkiego, Batorego i Głowackiego w rejonie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – mówi Maciej Chłodnicki.
W ratuszu chcą, aby nowy układ komunikacyjny powstał do 2021 roku. Do tego czasu z przebudową wiaduktu ma się uporać także kolej. Z kolei dla wisłokostrady przygotowywana jest już dokumentacja, która ma być gotowa w tym roku. Jednocześnie urzędnicy szukają możliwości dofinansowania tej inwestycji funduszami unijnymi. Most ma powstać po zakończeniu realizacji wszystkich pozostałych inwestycji w tej okolicy, po 2021 roku.