Jeep wjeżdża na europejski rynek z pick-upem. Poznajcie Gladiatora!

Czytaj dalej
Mateusz Tkarski

Jeep wjeżdża na europejski rynek z pick-upem. Poznajcie Gladiatora!

Mateusz Tkarski

Ponad pięć metrów długości, wielka paka, niezrównane możliwości terenowe, to nowy wymiar Jeepa. Po premierze w Dolomitach można mu chyba wróżyć sukces na europejskim rynku.

W połowie lipca br. w San Martino di Castrozza (Włochy), Jeep razem z Mopar zaprezentują po raz pierwszy w Europie, nowego Jeepa Gladiatora. Najbardziej terenowy średniej wielkości pick-up wszech czasów, nowy Jeep Gladiator będzie dostępny w regionie EMEA w 2020 roku. Już teraz można mu chyba wróżyć sukces na europejskim rynku.

Okazją do zaprezentowania wszystkim fanom i właścicielom samochodów marki Jeep, nowego Jeepa Gladiatora, najbardziej terenowego, średniej wielkości pick-upa wszech czasów, specjalnie zindywidualizowanego przy użyciu części i akcesoriów Mopar, będzie Camp Jeep 2019.

Niekwestionowaną gwiazdą tegorocznej edycji będzie nowy Jeep Gladiator. Po raz pierwszy zaprezentowany światu podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles pod koniec 2018 roku, nowy Jeep Gladiator oznacza powrót marki do segmentu pick-upów. Nowy Gladiator oparty jest na bogatym dziedzictwie mocnych, niezawodnych ciężarówek Jeep i oferuje autentyczną Jeepową stylistykę, funkcjonalność i wszechstronność, najlepszy w swojej klasie parametry ładowności i możliwości holowania, wolność jazdy z otwartą przestrzenią nad głową, zaawansowane układy napędowe, doskonałą dynamikę na drodze i w terenie, jak również szereg funkcji bezpieczeństwa i zaawansowanego pod względem technologii wyposażenia.

Produkowany w Toledo Supplier Park w Toledo w stanie Ohio, nowy Jeep Gladiator zawita do Salonów Jeepa w Stanach Zjednoczonych wiosną tego roku.

Jeep Gladiator bazuje na flagowym modelu Wrangler. Rozstaw osi przedłużono prawie pół metra. Auto ma ramę wydłużoną o 79 cm ramę. Łącznie mierzy 5,18 metra. Pick-up oferowany jest wyłącznie z podwójną kabiną iopcjonalnie z dachem stałym, zdejmowanym lub płóciennym, ma napęd na cztery koła Command-Track i mechanizm różnicowy Trac-Lok (wersja Rubicon jest najbardziej terenową, ma blokadę mechanizmu różnicowego).

Do wyboru są dwa motoru. Jednostka benzynowa V6 o pojemności 3,6 litra, mocy 285 koni mechanicznych i momencie obrotowym 352 Nm. Z kolei 3-litrowy diesel V6 dostarcza 260 KM i 442 Nm. W przypadku pierwszego silnika moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-biegowej automatycznej. Dla diesla oferowana jest tylko druga z tych przekładni.

Terenowy pick-up może pociągnąć przyczepę o masie 3,5 tony i załadowac ponad 700 kilogramów.

Mateusz Tkarski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.