
Kiedy w 1945 roku Saksonia znalazła się pod kontrolą sowieckiej administracji wojskowej, koncern Auto Union AG uległ likwidacji, a całe wyposażenie jego fabryk zakwalifikowano do wywozu do ZSRR.
W drugiej połowie kwietnia 1945 wojna w Europie była właściwie rozstrzygnięta. W swoim berlińskim bunkrze Adolf Hitler ciągle jeszcze liczył, że uratuje go okupująca Czechy Grupa Armii Środek feldmarszałka Schőrnera, ale sam Schőrner myślał już tylko o tym by skapitulować przed Amerykanami, a nie przed Armią Czerwoną.
Jak koncern Volkswagen przetrwał wielki kryzys po wojnie? Co go uratowało? Jak odrodziła się marka Audi, dziś jego perła w koronie? Zobacz w tym artykule
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień