Jak uczyć? Jak najlepiej, ale na miarę możliwości dziecka. Rusza konferencja "Edukacja naturalnie"
Wiemy, że dzieci w naszych placówkach są szczęśliwe. Celem powołania tych placówek było umożliwienie dzieciom przeżywania szczęśliwego dzieciństwa, spontanicznego ruchu, swobodnej zabawy, sprawczości, podejmowania wyzwań i osiągania maksymalnych postępów na miarę możliwości danego dziecka - mówią Dorota Zaniewska i Agata Preuss z Polskiego Instytutu Przedszkoli Leśnych, organizatorki Międzynarodowej Konferencji "Edukacja Naturalnie".
Nie podoba się paniom polska edukacja?
Dorota Zaniewska, koordynarka ds. współpracy międzynarodowej i rozwoju w Polskim Instytucie Przeszkoli Leśnych; pomysłodawczyni, współzałożycielka Przedszkola Leśnego Puszczyk i Szkoły Leśnej Puszczyk: Nasze działania nie skupiają się na analizie polskiego systemu, tylko na proponowaniu rozwiązań w duchu przedszkoli leśnych czy edukacji powiązanej blisko z naturą i wspieraniem naturalnych procesów rozwojowych. Korzystamy z wiedzy psychologów, pedagogów, neurobiologów na temat tego, jak wygląda proces uczenia się i tego, czego potrzebują dzieci.
Pierwsza polska leśna szkoła w Białymstoku już od września (zdjęcia)
Agata Preuss, koordynatorka działań Polskiego Instytutu Przedszkoli Leśnych, dyrektorka, wychowawczyni, pedagog w Przedszkolu Leśnym Puszczyk: Zamiast takie klasycznej negacji systemu, skupiamy się na tym, co możemy dać innego. I co służy naszym dzieciom w rozwoju. Bliski kontakt z naturą to jest to, na czym się skupiamy.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień