Tatiana Szczęch, właścicielka Centrum Kreowania Wizerunku SYNERGIA, ocenia stylizację posła Marka Wójcika.
Na zdjęciu widzimy Marka Wójcika, która tak ubrany pojawił się w redakcji Dziennika Zachodniego.
W związku z tym, że w ostatnich tygodniach najczęściej oceniam stylizacje panów, których bazą ubraniową są garnitury, a jedynym widocznym dodatkiem krawat, żeby się nie powtarzać i jednocześnie móc podzielić się swoją wiedzą - skupię się dziś tylko i wyłącznie na męskiej koszuli. Warto poznać kilka podstawowych czynników świadczących o dobrej jakości.
1. Wybierając koszulę idealną najistotniejszym aspektem jest tkanina. Polecam oczywiście bawełnę. Im ona bardziej mięsista i jednocześnie delikatna, tym lepsza.
2. Szczególnym wyróżnikiem koszul jest gęstość ściegu, czyli ilość ściegów na 1cm szwu. Zasada jest taka, że im więcej, tym lepiej. Słabsze jakościowo koszule mają ich zaledwie cztery, pięć, a te lepsze - od sześciu w zwyż, aż do dziewięciu.
3. Fiszbiny w męskiej koszul? Tak!i Gadżet, który należy usuwać na czas prania, ale pomocny celem wyprostowania i usztywnienia kołnierzyka. Przydają się szczególnie po zdjęciu krawatu.
4. Ważne jest wykończenie. Najtańszym ściegiem jest typ overlock.
5. Guziki mogą być z masy perłowej lub po prostu z tworzywa, chyba nie ulega wątpliwości, że te pierwsze będą lepszym wyborem.
Tyle o jakości.
Wybierając koszulę, należy wziąć pod uwagę kilka aspektów estetycznych, jak na przykład to, jaki mamy kształt twarzy i szyi, by odpowiednio do niej dopasować kształt kołnierzyka. Pan Marek postawił na rozłożysty kołnierzyk włoski. Warto zaznaczyć, że do włoskiego kołnierzyka konieczne jest noszenie krawatu. Ważny jest też węzeł, który powinien być szeroki. Najlepiej do opisywanego kołnierzyka pasuje węzeł windsorski. Tutaj Pan Marek popełnił błąd.
Moja ocena: 4+
Tatiana Szczęch: konsultant wizerunku. Ekspert ds. wizerunku portalu HR Polska. Właścicielka Centrum Kreowania Wizerunku SYNERGIA znajdującego się w Gliwicach.
www.synergiastyl.pl
www.tatianaszczech.blogspot.com
www.facebook.com/CentrumKreowaniaWizerunkuSYNERGIA