ITS - jaki jest naprawdę?

Czytaj dalej
Fot. Tomasz Czachorowski
Sławomir Bobbe

ITS - jaki jest naprawdę?

Sławomir Bobbe

Kosztował prawie 54 miliony złotych (85 procent to pieniądze z Unii) i miał ułatwić życie kierowcom i pasażerom. Rezultaty widać na naszych ulicach.

Jeszcze niedawno w samej Bydgoszczy zarejestrowanych było 200 tysięcy samochodów i liczba ta robiła ogromne wrażenie. Dziś jest ich już 255 tysięcy i niedługo pęknie bariera 300 tysięcy aut. Drogowcy nie mają wątpliwości - to że jeszcze w ogóle da się po mieście jeździć płynnie i z rozsądną prędkością zawdzięczamy ITS czyli Inteligentnym Systemom Transportowym.

- Rozwiązania oparte na ITS wprowadzono już w wielu miastach w UE, wszędzie tam, gdzie liczba aut gwałtownie wzrosła. Wyniki, które Bydgoszcz uzyskuje na przykład w serwisie Korkowo.pl gdzie jest liderem szybkości i płynności przejazdu przez miasto pokazuje, że poszliśmy w dobrą stronę. Miasta, które nie inwestowały w podobne rozwiązania dziś są na szarym końcu stawki w tego rodzaju rankingach - podkreśla Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

W dalszej części artykułu:

- dowiesz się o tym jak, tak naprawdę, działa ITS

- przeczytasz o  tym czy rzeczywiście na drogach jest lepiej

- dowiesz się czy miasto planuje modernizacje systemu

Pozostało jeszcze 74% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Sławomir Bobbe

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.