Industriada, Wiedźmin i michałki, czyli Śląsk Plus zaprasza
Podczas Industriady na brak atrakcji nikt nie będzie mógł narzekać, gdyż możemy wybierać spośród 362 wydarzeń w 42 zabytkach zlokalizowanych w 27 miastach. W bogatym programie Industriady każdy, od rodzin z małymi dziećmi po pasjonatów techniki, znajdzie coś ciekawego. Motywem przewodnim tegorocznego festiwalu jest praca. Z tej okazji sprawdziliśmy, które obiekty Szlaku były najchętniej odwiedzane w 2014 roku.
W Śląsku Plus zobaczcie nasz Top 10 takich miejsc. Czy dołączą do nich wkrótce nowe atrakcje, jakimi bez wątpienia są dwie zabytkowe wieże w Świętochłowicach, które dostały właśnie nowe życie?
Dokładnie rok temu w czerwcu gruchnęła wiadomość, że gmina Świętochłowice otrzymała ponad 5 mln unijnego dofinansowania na ratowanie zabytkowych wież wyciągowych po byłej kopalni „Polska”. Miłośnicy dziedzictwa przemysłowego naszego województwa nie kryli radości. Wieże od lat były w katastrofalnym stanie technicznym, wejście na ich teren objęte było surowym zakazem. Po dwunastu miesiącach, przy ul. Wojska Polskiego 16 zmieniło się niemal wszystko. Tak więc zachęcamy do wyjścia z domu i przypatrzeniu się temu z bliska.
Kochacie róże?
To w tym numerze Śląska Plus mamy wielką niespodziankę. Zabieramy Was w wirtualny spacer po gatunkach róż, które znajdują się w Rosarium Parku Śląskiego. Zobaczcie zdjęcia, poczytajcie o gatunkach i dowiedzcie się, jakich błędów nie popełniać, by róże dobrze rosły i cieszyły urodą.
Zachęcamy też do chwili refleksji. Przypominamy Jacentego Jędrusika, zmarłego aktora Teatru Rozrywki.
"Pstrykaj, pstrykaj jak najwięcej, przecież tylko te zdjęcia po nas zostaną", powiedział kiedyś Jacenty Jędrusik do teatralnego fotografa. Teraz, dwa lata po śmierci aktora, do jego widzów i przyjaciół trafia także książka mu poświęcona. W sercach widzów pozostawił na zawsze ciepłe wspomnienia.
Dla fanów komputerowych gier mamy superatrakcję. Rozmawiamy z Radosławem Adamem Grabowskim z CD Projekt, firmy, która stworzyła trzy części bijącej rekordy popularności na całym świecie serii Wiedźmin.
- Na sam marketing Wiedźmina wydaliśmy 35 milionów dolarów - mówi pan Adam.
Jako wisienka na torcie garść historii. Słodkiej historii. Mówi się, że nie można przewidzieć, jakie słodycze ludzie pokochają. Spośród setek cukierków i czekolad o różnych nazwach, tylko nieliczne są z nami od dziesiątków lat. Te ulubione rodem sięgają PRL-u, a niektóre nawet lat miedzywojennych. Jesteśmy wierni michałkom siemianowickiej fabryki „Hanka”, cieszyńskim wafelkom prince polo, kopalniakom, ptasiemu mleczku, batonikom Danusia, czekoladzie Jedyna, krówkom. Dlaczego? I skąd wzięły się ich nazwy?
Te i kilkadziesiąt innych artykułów, interaktywne mapy, zdjęcia i filmy jak co tydzień w Śląsku Plus. Zapraszamy do lektury