Gwiazdy Dobroczynności Amazon wybrane – firma doceniła i nagrodziła pracowników
Pomaganie innym i wspieranie inicjatyw charytatywnych przynosi nie tylko tak wspaniałe rezultaty, jak poprawa jakości życia potrzebujących, ale przede wszystkim daje niesamowitą satysfakcję tym, którzy aktywnie angażują się w działania pomocowe. Potwierdzają to pracownicy Amazon, którzy zostali wyróżnieni w drugiej edycji konkursu Amazon Stars. Pomoc dzieciom z niską samooceną w nauce i kształceniu własnych umiejętności, zapewnianie niezbędnego sprzętu dla noworodków z zagrożeniem życia, wsparcie dla chorych i potrzebujących czy tworzenie miejsc dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami – to tylko niektóre przykłady zaangażowania społecznego zwycięzców konkursu.
Tegoroczna, druga edycja konkursu Amazon Stars miała na celu wyłonienie oraz docenienie pracowników centrów operacyjnych Amazon, którzy wykazali się nadzwyczajnym wsparciem i niesieniem pomocy innym – zarówno w pracy, jak i w swoich lokalnych społecznościach. Współpracownicy nominowali swoich kolegów i koleżanki z zespołów, opisując ich niezwykłe historie dobroczynności z ostatnich miesięcy. W ramach tegorocznego konkursu wpłynęło ponad 2 000 zgłoszeń, przesłanych przez pracowników Amazon w Polsce. Wśród nich pojawiło się wiele inspirujących, ujmujących i dających nadzieję przykładów pomocy innym.
– Troska o otoczenie oraz pomoc lokalnym społecznościom to wartości wpisane w naszą działalność, w Polsce i wszędzie tam, gdzie znajdują się nasze oddziały. W Amazon organizujemy różnorodne inicjatywy pomocowe, a do aktywizacji zapraszamy też naszych pracowników. Tym bardziej jesteśmy dumni, że realizują się oni w tym aspekcie również poza pracą i znajdują czas, aby pomagać tym najbardziej potrzebującym – mówi Tomasz Orszak, regionalny kierownik ds. HR w Amazon i dodaje – Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy za ich ogromne serca oraz udzielane wsparcie.
Pracownicy Amazon pomaganie mają we krwi
Spośród dwóch tysięcy zgłoszonych historii, Amazon nagrodził po jednym pracowniku z dziesięciu centrów logistycznych w Polsce. W centrum w Pawlikowicach pod Łodzią zwyciężył Bartek Łuczak, pomagający dzieciom oraz noworodkom z zagrożeniem życia i znajdującym się pod opieką Fundacji Fun and Drive. Kolejną Gwiazdą Dobroczynności jest przewodnik procesu Diter Wojtczak z łódzkiego centrum Amazon, który jako wolontariusz w Fundacji z ASPI-racjami zajmuje się dziećmi z autyzmem i młodzieżą z zespołem Aspergera. W gliwickim centrum wyróżniono lidera zespołu – Krystiana Nowaka pomagającego m.in. bezdomnym zwierzętom, a w sąsiednim centrum w Sosnowcu – Alicję Przetak, liderkę w Akademii Przyszłości – inicjatywie wspierającej dzieci z ubogich i problematycznych rodzin w zapewnieniu im równych szans w rozwoju i spełnianiu marzeń. Dlaczego Alicja zdecydowała się wspierać innych?
– Pomaganie innym jest dla mnie jedną z najbardziej naturalnych czynności. Nigdy nie zadawałam sobie pytania, dlaczego pomagam, bo nie wyobrażam sobie przejść obojętnie obok tych, którzy wsparcia lub pomocy potrzebują – podkreśla Alicja, koordynatorka ds. zdrowia w Amazon.
Kolejnymi zwycięzcami, tym razem z Wrocławia, są: Przemysław Kielarski, pracujący w Amazon na stanowisku kierowniczym, lider zespołu Marek Pluciński i Grzegorz Górkowski, pracownik centrum w Bielanach Wrocławskich. Przemek angażuje się w szerzenie wiedzy na temat chorób psychicznych i pomoc osobom z depresją, zaś Marek działa jako członek lokalnej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej. Natomiast Grzegorz własnoręcznie przerabia zużyte przedmioty, nadając im nowe życie, a zebrane z ich sprzedaży fundusze przekazuje na pomoc potrzebującym. Tegorocznym laureatem konkursu Amazon Stars został także Mateusz Wojdak pracujący w dziale zwrotów, dzięki któremu powstał specjalny plac zabaw dla dzieci z niepełnosprawnościami. Firma doceniła również Mikołaja Skocheliasa, trenera działu nauczania z centrum logistycznego w Kołbaskowie pod Szczecinem, za jego wsparcie udzielane osobom pochodzącym z innych krajów. Dzięki pomocy Mikołaja, obcokrajowcy mogą bez problemu zaaklimatyzować się w Polsce. Kolejnymi Gwiazdami Dobroczynności są: Zuzanna Słomiańska ze Świebodzina, kierownik działu kompletacji zamówień w Amazon, aktywnie angażująca się w pomoc dzieciom z Akademii Przyszłości oraz liderka zespołu Marta Frankowska, pracująca w Sadach pod Poznaniem, która oddała szpik kostny pacjentowi wymagającemu przeszczepu. Teraz, laureatka Amazon Stars zachęca innych do włączenia się w tę inicjatywę.
– Będąc już rzeczywistym dawcą szpiku dzielę się z moimi koleżankami oraz kolegami z pracy zarówno wiedzą, jak i odczuciami towarzyszącymi mi podczas całego procesu – mówi Marta i dodaje – Każdy z nas doświadcza różnych sytuacji w życiu. Dzisiaj ktoś może potrzebować czyjejś pomocy, jutro tym kimś mogę być ja. Bycie dawcą szpiku czy też dawcą krwi nic nas nie kosztuje, a pamiętajmy o tym, że nie da się tego wyprodukować i w ten sposób możemy uratować życie drugiego człowieka.
Nagrody dla laureatów Amazon Stars były wybierane indywidualnie – tak, aby spełnić marzenia każdego zwycięzcy. Ponadto, Amazon nagrodził kartami podarunkowymi szerokie grono nominujących, którzy poświęcili czas na zgłoszenie swoich koleżanek i kolegów, opisując ich wyjątkowe historie.
Amazon w Polsce:
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że jest też największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Dotychczas firma stworzyła ponad 23 000 stałych miejsc pracy w dziesięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Świebodzinie, Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. Klienci z całej Polski znajdą na stronie Amazon.pl ponad 200 mln produktów w atrakcyjnych cenach, z możliwością szybkiej i wygodnej dostawy.
Od początku pandemii Amazon zainwestował ponad 15 mld dolarów, aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników oraz ciągłość dostaw naszym klientom. Od pierwszego dnia w pracy, każdy pracownik przechodzi wirtualne szkolenia, które obejmują segment o nazwie „Praca w Amazon podczas COVID-19”. W trakcie tego szkolenia pracownicy dowiadują się szczegółów dotyczących: zachowywania dystansu społecznego, tj.: brak łączonych przerw, prac czy wspólnych obiadów; taśm oraz innych znaczników odległości, zapewniających zachowywanie odpowiedniego dystansu co najmniej 1,5m od siebie; dostępu do środków dezynfekujących, czyszczenia powierzchni dotykowych oraz dezynfekcji własnego stanowiska pracy i sprzętu, środków ochronnych w pracy (prawidłowe zakładanie i zdejmowanie masek, mycie rąk, codzienna kontrola temperatury, pozostanie w domu w wypadku diagnozy, ekspozycji lub objawów COVID-19).
Informacje o Amazon:
Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie. Amazon jako pierwszy na świecie zaoferował m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios, Deklaracja Klimatyczna (The Climate Pledge). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe Amazon i naszego bloga Day One oraz śledź nas na Twitterze @AmazonNewsPL i kanale YouTube.