Wewnętrzny charakter portu ogranicza jego możliwości rozwoju. Aby sprostać konkurencji, strategia zakłada powstanie portu zewnętrznego. Powstałoby także nowe miejsce cumowania wycieczkowców.
W roku 95-lecia Port Gdynia stoi przed wielkim wyzwaniem. Brak wolnych terenów dla dalszego rozwoju portu to podstawowa portowa bolączka.
- Nowa obrotnica zwiększy możliwości i potencjał portu - wyjaśnia Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. - Dalsze inwestycji, które nastąpią w ślad za tym, uczynią z Gdyni port głębokowodny, co ustawi nas w ekstralidze portów bałtyckich. Obrotnica powstanie do wiosny, a pogłębianie kanałów i przebudowa nabrzeży potrwa dwa, trzy lata.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień