Między giełdą samochodową a drogą S3 trwa budowa ronda. Nie można jeździć starą „trójką”, więc ciężarówki zakłócają sielskie życie na wsi.
- Niemal każdą pędzącą tędy ciężarówkę czuję w swoim domu. A gdy wjeżdżają one w nierówności na ulicy, wszystko tak rezonuje, że drgania są aż w mieszkaniu - mówi nam Jarosław Orłowski, Czytelnik z Marwic. Od ostatniej środy pod jego domem codziennie jeździ znacznie więcej samochodów niż dotychczas. Jaki jest tego powód?
Od ponad roku trwa budowa drugiej nitki obwodnicy Gorzowa. Drogowcy pracują też na wysokości giełdy samochodowej. To właśnie tu, pomiędzy giełdą a drogą ekspresową S3, budują rondo, z którego kierowcy będą korzystać po zjeździe z obwodnicy. I w związku z tą budową zamknięty jest odcinek starej „trójki”.
Objazd trwa ledwie od środy, a ja już mam go dosyć
Objazd prowadzi przez Baczynę i Marwice. I wcale nie jest tak, że jeździ nim niewiele samochodów. - Ponieważ ciężarówki za przejazd drogą S3 muszą płacić, wielu kierowców tirów woli jechać za darmo i wybiera „starą trójkę” - relacjonuje Orłowski. - Objazd trwa ledwie od środy, a ja już mam go dosyć. Gdyby chociaż miał on potrwać z tydzień, dwa... Ja jednak nawet nie wiem, ile to potrwa, bo nigdzie nie ma na ten temat informacji - złości się mieszkaniec Marwic. By przez czas budowy ronda dało się jakoś z objazdem żyć, ma propozycję: - Trzeba ograniczyć prędkość tym ciężarówkom. Gdy będą jechały spokojniej, nie będzie drgań - mówi. W tej sprawie zadzwonił już do starostwa powiatowego, bo to temu urzędowi podlega droga w Marwicach.
Nawet nie będziemy czekać na zgłoszenia kolejnych mieszkańców
- Jesteśmy w stałym kontakcie z firmą Dragados, która buduje drugą nitkę obwodnicy, więc przedstawimy jej problem. Nawet nie będziemy czekać na zgłoszenia kolejnych mieszkańców - mówił nam w piątek przed południem Paweł Tokarczuk z wydziału dróg powiatowych. Następnie skontaktował się z odpowiedzialnymi za budowę i już po kilku godzinach odpowiedział: - Przygotowany zostanie projekt zmiany organizacji ruchu. Jeśli chodzi o czas obowiązywania objazdu, to będzie to około trzy miesiące.
Druga nitka S3 jest budowana od zeszłego roku. Powstaje zaledwie parę metrów od dotychczasowej jezdni. Będzie miała 11,66 km. Oprócz drugiej jezdni powstaje też kolejny most przez Wartę. Całość ma kosztować 289 mln zł. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prace drogowe przebiegają zgodnie z planem i nie ma zagrożenia, by budowa się opóźniła. Jej zakończenie przewidziano na maj 2017 r.