Gadżety są w cenie. Do czwartku? [interaktywny wykres]
Serca Polaków biją mocniej, gdy nasi piłkarze wychodzą na murawę. Podobnie, jak serca handlowców.
Zapewne nie znajdziemy teraz polskiego domu bez biało-czerwonych gadżetów. „Taki mamy klimat”, a gadżety można kupić wszędzie i nie trzeba nawet wychodzić z mieszkania. Wystarczy włączyć komputer.
Wchodzimy na pierwszy losowo wybrany portal aukcyjny. Na pierwszym planie wyświetla nam się koszulka z „9”. Handlowcy dobrze wiedzą, że to numer pierwsza klasa, wszak nosi go gwiazda polskiej drużyny, kapitan Robert Lewandowski. Koszulka z „9” kosztuje 59 zł, a z podobizną Lewandowskiego 69 zł. Robert patrzy na nas także z kubka, ręcznika, poduszki czy pościeli. Podobnie, jak Kuba Błaszczykowski. Za kubek zapłacimy 9,99 zł, ręcznik - 39,99 zł, poduszkę - 19 zł, pościel - 99 zł.
Na tym nie koniec piłkarskich gadżetów. Wszystko, co kojarzy się z Polską, jest dziś w cenie i na pewno tak pozostanie do czwartku, a później? To się dopiero okaże. Na razie biznes na Euro 2016 kwitnie. Można kupić m.in.: fototapetę z reprezentacją (89 zł), breloki do kluczy z polską flagą (4,99 zł), flagi samochodowe (4,99 zł), zwykłe flagi (9,99 zł), smycze (7,99), trąbki (9,99 zł), kapelusze (26,99 zł), czapki z daszkiem i czapki cylinder Polska (34,99 zł), plecaki (89 zł), balony (4,99 zł za komplet).
Stół nakryjemy obrusem w piłkarskie motywy (9,99 zł). Przekąski podczas meczu zjemy na talerzykach w kształcie piłki (4,79 zł). Także napój wypijemy w okolicznościowych kubeczkach (3,89 zł). Piłkarskich bajerów jest naprawdę sporo, a fantazja producentów nie zna granic.
- Sprzedajemy rekordowo dużo koszulek i piłek Euro 2016 - mówi pani Kamila ze sklepu „50 style” w Grudziądzu. - Koszulki są w cenie 59, 99 i 149 zł. Piłki szyte kosztują 60 zł, są w promocji, a klejone mamy po 100 zł.
Piłki oraz piłkarskie buty cieszą się powodzeniem klientów sklepu „Adidas” firmy Fusco w Bydgoszczy. - Korki oferujemy za 199 zł, replikę piłki za 149 zł (klejona - red.) i 99 zł (szyta - red.) - informuje Piotr Fus, właściciel Fusco.
- Obserwujemy większe zainteresowanie telewizorami, mobilnymi technologiami, elektroniką sportową i również wentylatorami - wymienia Wioletta Batóg, rzecznik prasowy Media Saturn. - Mamy w tej chwili specjalną akcję „Strzel nam Gola!” z możliwością zwrotu nawet 10 tys. zł na zakupy - dodaje Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.
O kibiców walczą także puby, a właściwie fani piłki nożnej sami tłumnie do nich zaglądają.
- Na każdym meczu zabawa jest przednia - twierdzi barman z pubu „Beczka” w Toruniu. - Wszystkie miejsca są zarezerwowane kilka dni wcześniej. Wielka szkoda, że nasz ogródek może pomieścić tylko 100 osób.
Polski biznes to jednak nic w porównaniu do tego we Francji. Jak podaje „Rzeczpospolita”, w Lyonie, mieście najbliższym do Saint Etienne, gdzie w sobotę Polacy wygrali ze Szwajcarią, średnia cena za noc w dwuosobowym pokoju to było w tym czasie 2715 zł (jedna osoba), a rok temu 1381 zł.