Drogowcy chcą zdążyć z remontem przed zimą
- Remont drogi z Pomorska trwa bardzo długo. Na trasie widać czasami tylko dwóch pracowników - alarmuje nasz Czytelnik
Do redakcji ,,GL’’ zadzwonił pan Roman z Pomorska (dane do wiadomości red.), który niepokoił się przedłużającym się remontem drogi nr 278 w kierunku Sulechowa.
- Na trasie bardzo mało się dzieje. Skromna ekipa pewnie nie zdąży przed zimą uporać się z zadaniem - powiedział nasz Czytelnik.
W miniony piątek upłynął termin ukończenia remontu. Jego koszt to blisko 1,9 mln zł.
- Obserwowałem te prace i nie chce mi się wierzyć, że jest to solidna robota. Widziałem, jak robotnicy ręcznie ubijają pobocze, na którym położono zaledwie 10 cm warstwę tłucznia. To moim zdaniem nie będzie się trzymać - mówi Zbigniew Wasylkowski z Pomorska. - Wcześniej bardzo narzekaliśmy na dziury, szczególnie na poboczu jezdni, które nie było pokryte asfaltem. Mam nadzieję, że moje obawy się nie sprawdzą.
Okazuje się, że remont drogi nr 278 ma ograniczony zakres. Przeprowadzone prace miały na celu poszerzenie istniejącej nawierzchni drogi do 6 metrów, tak aby auta jadące w przeciwnych kierunkach nie musiały zatrzymywać się z powodu wielu dużych dziur na poboczach.
Remont miał wzmocnić konstrukcję drogi oraz ściąć i umocnić pobocza mieszanką kruszywa i materiału z frezowania starej nawierzchni.
- W niektórych miejscach była konieczna wycinka drzew. Na trasie, aby poprawić bezpieczeństwo kierowców, przewidzieliśmy wykonanie oznakowania poziomego, montaż „kocich oczek” na jezdni oraz biało – czerwonych pasów odblaskowych tzw. koro-blasków na drzewach. W miejscach szczególnie niebezpiecznych przewidziano montaż tablic prowadzących oraz barier energochłonnych - poinformował ,,GL’’ Waldemar Dechnik, naczelnik wydziału budowy i nadzoru Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.
Wykonawcami robót są dwie firmy: spółka Drogbud ze Świebodzina oraz wrocławski Strabag.
- Łączna długość podlegającego przebudowie odcinka wynosi ponad 3,2 km. Wykonawcy robót, który nie dotrzyma terminu zakończenia prac zostaną naliczone kary umowne - zapewnia W. Dechnik.
ZDW deklaruje też, że w następnych latach będzie kontynuować przebudowę drogi wojewódzkiej nr 278 w kierunku od Sulechowa do Pomorska. Czyli tam, gdzie jeszcze dziś są największe dziury.