Droga tymczasowa nie musi być dziurawa
Wicestarosta inowrocławski apeluje do budowniczych obwodnicy.
„Zwracam się z uprzejmą prośbą o podjęcie wszelkich możliwych działań w zakresie zmiany nawierzchni dróg tymczasowych, tzw. bajpasów przy drogach powiatowych (...) na nawierzchnie bitumiczne” - napisał do przedstawiciela firm budujących obwodnicę Inowrocławia wicesta- rosta Włodzimierz Figas.
Sprawa dotyczy tymczasowych jezdni wybudowanych w miejscach, w których trzeba było przeciąć drogi powiatowe, aby realizować prace przy obwodnicy. Występując do przedstawiciela firm Erbedim i Mirbud starosta powołał się na liczne sygnały i uwagi w sprawie złego stanu bajpasów kierowane do władz powiatu m. in. przez mieszkańców i policję. „Uwagi dotyczą wykonania i utrzymania obecnego stanu nawierzchni dróg tymczasowych. Z przekazanych informacji jednoznacznie wynika, że bieżące naprawy nie przynoszą zamierzonego efektu i zachodzi konieczność bardzo częstego uzupełniania ubytków wraz z ich utwardzeniem. Wiele do życzenia pozostaje również w zakresie bieżącego utrzymania czystości dróg oraz ich oznakowania” - czytamy w piśmie wicestarosty.
Figas dodał, że zmiana nawierzchni bajpasów na bitumiczną poprawi bezpieczeństwo, a także zmniejszy nakłady na ich bieżące utrzymanie.
W odpowiedzi, Sławomir Koczorowski, kierownik budowy obwodnicy zauważył, że typ zastosowanych nawierzchni jest optymalny do tymczasowego charakteru dróg. Pozwala utrzymać postęp robót przy obwodnicy, a jednocześnie zminimalizować czas eksploatacji objazdu.
Kierownik podkreślił też: „Na polecenie inżyniera wprowadzono dodatkowe oznakowanie dla większej poprawy bezpieczeństwa, ostrzegające użytkowników przed zmianą nawierzchni. Zastosowana nawierzchnia oraz oznakowanie zgodne z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu nie zagraża bezpieczeństwu użytkowników dróg, którzy przejeżdżając przez teren budowy zmuszeni są do zachowania szczególnej ostrożności. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby ukończyć wykonanie obiektów mostowych w zaplanowanym terminie, tym samym poprowadzić ruch publiczny w nowym śladzie dróg powiatowych jeszcze w 2016 roku.”
Pada też zapewnienie o stałym monitorowaniu i naprawianiu nawierzchni bajpasów... A więc jakoś trzeba będzie przetrwać tę budowę.