Dr Anna Rybak: Matematyka jest ciekawa. Ale nauczyciele muszą uczyć tak, by przygotować do egzaminów
Tematy realizowane w szkole zwykle są sformułowane tradycyjnie, na przykład: równanie okręgu, warunek prostopadłości prostych... Natomiast ja proponuję sformułowanie problemowe, zachęcające ucznia do aktywności, np.: „Odkrywamy równanie okręgu”. To my my odkrywamy! - mówi dr Anna Rybak, koordynatorka Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku.
Matematyka może być ciekawa? Można jej tak uczyć, by zainteresować?
Trzeba uczyć nie tylko według zbiorów zadań i arkuszy egzaminacyjnych. Wtedy można przełamać lęk przed matematyką. I pokazać, że matematyka jest dziedziną, którą można samodzielnie odkrywać. Nie tylko ją zrozumieć.
Jak to zrobić?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień