Dlaczego pociągi Kolei Śląskich muszą być brudne? Okazuje się, że niestety muszą. Jesteśmy skazani na podróżowanie brudnymi pociągami. Dziś w naszym cyklu: brudne, choć nowe przecież, pociągi Kolei Śląskich. Jak często przewoźnik myje swoje składy?
W ramach „Mikrośledztwa...” tropiliśmy już sprawę wciąż niedziałających schodów ruchomych na dworcu w Katowicach. Dzisiaj sprawdzamy, jak to jest z pociągami Kolei Śląskich. Bo jest tragicznie - są tak brudne, że wstyd. Dlaczego nikt o nie nie dba?
Najpierw pytamy Magdalenę Iwańską, rzeczniczkę Kolei Śląskich. Okazuje, że pociągi Kolei Śląskich myte są ręcznie w bazie przy Raciborskiej w Katowicach. Odbywa się to na zewnątrz, dlatego jest uzależnione od temperatury. Minimalna to ok. 5 stopni C. A gdy mróz...
- Maksymalne możliwości przerobowe takiej myjki to dwa pojazdy 3-członowe lub jeden pojazd 6-członowy na dobę - wylicza Iwańska. - Łącznie w roku 2017 umyliśmy 217 pojazdów użytkowanych przez KŚ - 114 umyto w naszej bazie, a 103 pojazdy w myjni Przewozów Regionalnych w Częstochowie.
Sprawdziliśmy, jak radzą sobie inni samorządowi przewoźnicy. Nowoczesnym zapleczem za 55 mln zł z automatyczną myjnią na stacji Łódź Widzew może się pochwalić Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień