Dlaczego drogi rowerowe nie zapewnią rowerzystom bezpieczeństwa?
Infrastruktura rowerowa budowana w miastach i poza nimi ma służyć rowerzystom do wygodnego przemieszczania się. Kolejne udogodnienia mają zachęcać kolejne osoby do zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych, czyli rezygnacji z codziennej jazdy samochodem na rzecz jazdy rowerem.
Nie jest to łatwe zadanie i na pewno nie należy oczekiwać spektakularnych rezultatów w krótkim czasie. Nie jest to decyzja, którą podejmuje się z dnia na dzień zwłaszcza, że dość często marzenia większości osób są zgoła inne i krążą bardziej wokół posiadania własnego samochodu i własnego domku za miastem niż wokół prowadzenia miejskiego trybu życia i przemieszczania się na rowerze. Nie łatwo jest zatem tego typu marzenia pogodzić z codziennym dojeżdżaniem rowerem do pracy i jest to trudne do realizacji nawet jeśli czasami by się chciało tak zrobić. Nie da się o tak po prostu z dnia na dzień zmienić całego dotychczasowego stylu życia. Niestety osoby, które mieszkają w mieście również coraz częściej korzystają wyłącznie z własnych samochodów i przemieszczają się na niewielkich dystansach, a przecież mogłyby bez problemu korzystać z rowerów. Trudno jednak oczekiwać, aby przy prowadzonej polityce budowania coraz szerszych dróg i tworzenia coraz większej ilości miejsc parkingowych mieszkańcy Torunia przesiadali się hurtowo na rowery. Nie da się, jak to mówią, zjeść ciastko i mieć ciastko. Albo prowadzi się konsekwentną politykę transportową i rzeczywiście poniekąd „zmusza” mieszkańców do podróżowania innymi środkami transportu niż własny samochód, albo tylko ładnie się o tym mówi, a w dalszym ciągu najwięcej inwestuje się w kolejne udogodnienia dla samochodów.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień