Deputaty węglowe: 9 spraw, o których trzeba pamiętać WZÓR WNIOSKU O REKOMPENSATĘ

Czytaj dalej
Fot. 123rf
Kamila Rożnowska

Deputaty węglowe: 9 spraw, o których trzeba pamiętać WZÓR WNIOSKU O REKOMPENSATĘ

Kamila Rożnowska

Deputaty węglowe 2017 WZÓR WNIOSKU O WYPŁATĘ REKOMPENSATY Trwa składanie wniosków ws. przyznania rekompensaty za deputat węglowy. Czas do 18 listopada. Dziewięć spraw, o których musisz wiedzieć. Oto najczęściej zadawane pytania przez naszych Czytelników ws. 10 tys. zł rekompensaty za deputat węglowy.

Grubo ponad połowa uprawnionych już złożyła wnioski ws. przyznania 10 tys. zł rekompensaty za utracony deputat węglowy. To ok. 140 tys. z szacowanych ok. 235 tys. Czasu na składanie wniosków jest coraz mniej. Termin ich przyjmowania upływa 18 listopada. Jeśli jeszcze nie złożyliście Państwo formularzy, poniżej odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.

Kiedy otrzymam pieniądze?
Na to pytanie najłatwiej odpowiedzieć: do końca tego roku. W ustawie nie został wskazany konkretny termin, kiedy pieniądze miałyby być wysyłane. Wiadomo, że sama weryfikacja złożonych wniosków może potrwać do 10 dni roboczych. Spółki, zanim wypłacą rekompensaty, będą musiały jeszcze zawnioskować do ministerstwa o przyznanie dotacji na ten cel. Nieoficjalnie mówi się o dość rozległym okresie czasu: pierwsze wypłaty powinny zostać zrealizowane przed Barbórką.

KLIKNIJ TUTAJ I ŚCIĄGNIJ WNIOSEK O REKOMPENSATĘ ZA UTRACONY DEPUTAT

Czy zapłacę podatek po otrzymaniu rekompensaty?
Nie. 10 tys. zł rekompensaty to kwota wypłacana „na rękę”, nie zostanie od niej potrącony podatek dochodowy. Co więcej, przyznana rekompensata nie wlicza się do dochodu, o którym mowa w ustawie o dodatku mieszkaniowym oraz o pomocy społecznej. Ponadto nie stanowi podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie zdrowotne.

Co gdy nie mam konta w banku? Jak odebrać pieniądze?
Pieniądze z rekompensaty oczywiście mogą zostać wysłane przelewem bankowym (numer konta wpisuje się we wniosku; uzupełniając wniosek na miejscu, lepiej ten numer mieć ze sobą). Można również wybrać przekaz pocztowy lub przelew na rachunek w kasie oszczędnościowej.

Jakie dokumenty muszę dołączyć do wniosku?
Emeryci górniczy do wniosku nie muszą dołączać dodatkowych dokumentów - ich uprawnienie do deputatu zostanie potwierdzone w rejestrach spółek węglowych. Inaczej jest w przypadku pozostałych uprawnionych. Renciści dołączają decyzję ZUS o ciągłości uprawnień do renty, zaś wdowy i sieroty - decyzję lub zaświadczenie z ZUS o pobieraniu renty rodzinnej.

W dalszej części dowiesz się m.in. jakie dokumenty trzeba dołączyć do wniosku?

Pozostało jeszcze 50% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Kamila Rożnowska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.