Częstochowa: Wiadukty na A1 do rozbiórki? Będzie dodatkowa ekspertyza
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleci wykonanie dodatkowych badań dwóch wiaduktów WD 361 i WD 362 na odcinku „F” nowo budowanej autostrady A1. GDDKiA wcześniej zakwestionowała jakość użytego betonu, ale z jej opinią nie zgadza się wykonawca.
Chodzi o budowany odcinek A1 między Częstochową a Pyrzowicami w woj. śląskim.
Dwa wiadukty, WD 361 i WD 362, powstające w ramach odcinka „F” autostrady A1 trzeba będzie rozebrać – poinformowała przed miesiącem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jak udało się nam jednak dowiedzieć, decyzja o rozbiórce została wstrzymana.
– Postanowiliśmy zlecić wykonanie dodatkowej, niezależnej ekspertyzy, która ostatecznie da odpowiedź na pytanie o stan wybudowanych wiaduktów – mówi Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA.
Dodatkowa ekspertyza jest niezbędna, bo wykonawca odcinka, Salini Polska, nie zgadza się z opinią GDDKiA i przedstawia własne wyniki badań, z których ma wynikać, że do budowy wykorzystano beton odpowiedniej jakości.
W dalszej części:
- Co wykonawca dostarczył do komisyjnego badania
- Które badania dały zły wynik
- Kiedy będzie gotowa kolejna ekspertyza
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień