Częstochowa. 20 marca 2019 rozpoczyna się wielki remont torowiska tramwajów

Czytaj dalej
Fot. Janusz Strzelczyk
Janusz Strzelczyk

Częstochowa. 20 marca 2019 rozpoczyna się wielki remont torowiska tramwajów

Janusz Strzelczyk

W Częstochowie rozpoczyna się wielki remont torowiska tramwajowego, co nieuchronnie łączy się z trudnościami dla pasażerów.

W 2019 roku częstochowskie tramwaje obchodzą 60-lecie. Dwa tygodnie po jubileuszu, rusza remont starego torowiska. - Modernizacja torowiska o wartości 114,5 mln zł podzielona jest na sześć odcinków - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu.

W związku z pracami wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. Od dzisiaj, 20 marca 2019 linie tramwajowe nr 1 i 2 kursujące w dzielnicach Raków, Dąbie i Kucelin zostaną skrócone do zajezdni MPK przy alei Niepodległości. W czasie prowadzonych prac od zajezdni MPK do Kucelina pasażerowie tramwajów będą obsługiwani zastępczą komunikacją autobusową. Linia zastępcza oznaczona nr 92 będzie kursować w obu kierunkach od zajezdni MPK przy alei Niepodległości do Kucelina (tak jak linia tramwajowa nr 1) lub - podobnie jak linia tramwajowa nr 2 - do pętli Raków-Dworzec PKP (końcowy przystanek linii nr 12 i 32).

Przygotowano już specjalne przystanki autobusowe, z których autobusy zastępujące tramwaje, będą kursować z alei Pokoju.

W ramach połączeń przesiadkowych na sąsiadujących kursach przy zajezdni MPK bilety z linii tramwajowych nr 1 i 2 będą ważne na linii 92 i odwrotnie.

Gruntowny remont torowiska i sieci trakcyjnej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju zostanie wykonany na odcinku 13,8 km (od pętli na Północy do pętli na Rakowie, z wyłączeniem zmodernizowanego niedawno odcinka w alei Niepodległości oraz zajezdni MPK). Prace obejmą przebudowę torowiska wraz z budową lub przebudową przystanków i peronów, przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz smarownic szyn, a także budowę i przebudowę trakcyjnych linii kablowych.

Powstanie linia zasilania podstawowego i rezerwowego dla podstacji „Fieldorfa” i „Niepodległości” oraz dwie nowe podstacje trakcyjne wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i technologicznymi. Przebudowana będzie podstacja trakcyjna „Czartoryskiego”. Wybudowane zostanie centrum sterowania wraz z klimatyzowanymi pomieszczeniami dla brygad utrzymania ruchu, pomieszczeniami biurowymi, szatniami, podręcznym magazynem dla potrzeb pogotowia sieciowego, WC i umywalnią. Przebudowane będą dwie pętle - „Fieldorfa” oraz „Kiedrzyńska”.

W ramach inwestycji zamontowane zostaną światłowody dla systemu zdalnego sterowania podstacji.


WIELKIE INWESTYCJE TRAMWAJOWE

Janusz Strzelczyk

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.