Chory na COVID-19 pod dobrą opieką. Program Domowej Opieki Medycznej
Ministerstwo Zdrowia uruchomiło w całej Polsce projekt Domowej Opieki Medycznej (DOM), czyli system zdalnego monitoringu pacjentów z COVID-19. W jego ramach każdy, kto ma pozytywny wynik testu na koronawirusa, może otrzymać pulsoksymetr. To urządzenie bada poziom saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem i przekazuje dane do centrum monitoringu. Dzięki temu, w razie pogorszenia parametrów, do pacjenta szybko zostanie wezwane pogotowie ratunkowe.
Domowa Opieka Medyczna pozwala zmniejszyć zagrożenie zbyt późnego dostrzeżenia, że Twój stan zdrowia się pogarsza. Program będzie wykorzystywał pulsoksymetr jako narzędzie diagnostyczne i aplikację PulsoCare do przekazywania i monitoringu danych. Bardzo ważne jest, aby regularnie wykonywać pomiary, a system PulsoCare będzie monitorował Twoje wyniki i reagował na ich zmiany.
Jak otrzymać pulsoksymetr?
Program jest dedykowany pełnoletnim pacjentom, leczonych w warunkach domowych.
Pacjenci z COVID-19, którzy:
- ukończyli 55 lat są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej,
- mają mniej niż 55 lat muszą wypełnić formularz Pulsocare, który znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia,
- którzy nie ukończyli 55 lat mogą otrzymać pulsoksymetr na podstawie kwalifikacji dokonanej przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.
Pulsykometr - jak wykonywać pomiary
Przeczytaj to przed pierwszym pomiarem:
- pomiary wykonuj po kilku minutach odpoczynku
- przed wykonaniem pomiarów umyj ręce
- pomiary wykonuj w pozycji siedzącej
- podczas korzystania z pulsoksymetru, nie możesz mieć pomalowanych paznokci
W razie niepokojących wyników zadzwoni do Ciebie konsultant i jeśli będzie taka potrzeba umówi konsultację telemedyczną z lekarzem.
Zwróć urządzenie po zakończonej izolacji
- zapakuj pulsoksymetr do opakowania fabrycznego
- •włóż zapakowane urządzenie do otrzymanej koperty foliowej (z etykietą zwrotną)
- •zaklej kopertę
- •zgłoś gotowość do zwrotu przygotowanej przesyłki poprzez system
- •oczekuj na przyjazd kuriera, który odbierze przesyłkę
UWAGA: Do przesyłki zwrotnej nie dołączaj ulotki i instrukcji obsługi otrzymanych z urządzeniem
Infolinie
- •Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zakażenia koronawirusem, kwarantanną, czy izolacją? Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, gdzie uzyskasz szczegółowe informacje. - •Infolinia Domowej Opieki Medycznej dla Pacjentów: 22 735 39 40
Infolinia do zdalnego monitorowania pacjentów z COVID-19 w ramach programu Domowa Opieka Medyczna. Zadzwoń, jeśli miałeś lekarską poradę telemedyczną i nie otrzymałeś skierowania lub recepta została błędnie wystawiona, lub chcesz skorzystać z bezpłatnej porady psychologa. Godziny pracy infolinii: 24/7 - •Infolinia Techniczna dla Pacjentów: 790 544 988 Masz problem z instalacją lub działaniem aplikacji PulsoCare? Zadzwoń na Infolinię Techniczną.