Chłopak z Orzesza zaprojektował logo na 20-lecie zespołu RAMMSTEIN
Czarne tło. Na nim dwa nachodzące na siebie w poziomie równoramienne krzyże. Poniżej napis 20 lat RAMMSTEIN. Tak wygląda zwycięskie logo, które dla niemieckich gwiazd rocka zaprojektował Marek Piorko z Orzesza.
Minimalistyczny znak ma trafić na gadżety promujące jubileusz 20 - lecia istnienia znanego na całym świecie niemieckiego zespołu grającego muzykę określaną jako tanz metal.
Piorko o konkursie ogłoszonym przez zespół dowiedział się we wrześniu odwiedzając ich stronę i facebookowy profil. - Jestem ich fanem od trzynastu lat. Projektowanie to również moja pasja, postanowiłem spróbować swoich sił - opowiada. - Nie wybaczyłbym sobie, gdybym nie wziął udziału w czymś, co łączy aż dwie dziedziny moich zainteresowań, czyli muzykę i projektowanie - podsumowuje Piorko, który ukończył projektowanie graficzne na ASP.
Jednak muzyka tworzona przez RAMMSTEIN nie zainspirowała go do stworzenia loga. - To oni w dużej mierze ukształtowali mój obecny gust muzyczny, ale sama muzyka nie pomogła w jakiś szczególny sposób w tworzeniu znaku graficznego. Nieźle się przy niej biega, bawi na imprezach lub koncertach, ale czasem ciężko skupić się przy niej na pracy - dodaje z uśmiechem.
Piorko zdradza, że główną i najważniejszą inspiracją było dla niego logo RAMMSTEIN - równoramienny krzyż z wpisaną literą "R". W 2001 roku zaprojektował je niemiecki projektant Dirka Rudolpha. - Moim zdaniem jest jednym z najlepszych znaków graficznych, jakie kiedykolwiek zostały zaprojektowane na potrzeby rynku muzycznego: proste, proporcjonalne i czytelne - opowiada z zapałem grafik. I jak dodaje: drugą inspiracją były cyfry rzymskie, dzięki którym można było ostatecznie pokazać zmodyfikowane logo zespołu jako dwudziestkę, czyli "XX". - Chciałem zrobić coś zapadającego w pamięć, uniwersalnego w użyciu, a jednocześnie odnoszącego się do estetyki zespołu - podsumowuje swoje dzieło.
Jako wieloletni fan niemieckich muzyków, przy wyborze tła skorzystał z kolorów, które najczęściej przewijają się przez okładki zespołu. - Czarne tło i tytuł w kolorze złotym można zobaczyć na okładkach albumów "Sehnsucht" i "Liebe Ist Für Alle Da" oraz DVD koncertowego "Völkerball". Na takiej samej zasadzie dobrałem też kroje pisma - wyjaśnia.
Konkurs który wygrał Piorko był dwuetapowy. W pierwszej części wpłynęło ponad 1000 projektów, które zgłosili fani z całego świata. Na nie swoje głosy oddawali internauci. W drugim znalazło się już tylko 20 najlepszych zgłoszeń. Zwycięskie logo wybrali sami członkowie zespołu wraz z pracownikami ich sklepu. - Nie mam pojęcia, co konkretnie mówili muzycy o mojej pracy - opowiada Piorko. - O wygranej zostałem poinformowany drogą mailową. Pogratulowano mi zwycięstwa i napisano, że z finałowej dwudziestki to moja praca została uznana za najlepszą. Cieszę się, że stworzyłem coś, co - mam nadzieję - spodoba się fanom - dodaje.
Tiszerty, bluzy czy inne artykuły z jubileuszowym logo zespołu będzie można kupić jeszcze w tym roku na ich oficjalnej stronie.
Poza wykorzystaniem swojego pomysłu, Piorko otrzyma 1000 euro nagrody.