Coraz bliżej drogowa i komunikacyjna rewolucja, jaka czeka dąbrowian i tych mieszkańców regionu, którzy poruszają się po tym mieście. Czy to samochodem, czy komunikacją miejską. Poznaliśmy właśnie wykonawcę planów projektowych budowy dwóch centrów przesiadkowych i tuneli, jakie pojawią się w Dąbrowie Górniczej pod torami kolejowymi głównej linii, prowadzącej z Katowic do Warszawy.
Za kilka dni dowiemy się też, kto zaprojektuje nowy układ komunikacyjny od granicy z Będzi-nem do ul. Kasprzaka, a więc na głównych ulicach miejskich. Tam powstaną m.in. wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe oraz nowe ronda, m.in. na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Sienkiewicza.
W przetargu na projekt centrów przesiadkowych startowały cztery firmy: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o., Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o., DMK Inżynieria Sp. z o.o. z Rybnika oraz Mosty Katowice Sp. z o.o. Ostatecznie miasto zdecydowało się wybrać ofertę tej ostatniej spółki. Na opracowanie wszystkich szczegółów i przedstawienie projektów ma ona 300 dni. A jest nad czym pracować, bo w ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na kolejne 180 od strony ul. Limanowskiego. Całość powinna też uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów i zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i ul. Limanowskiego.
Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe ma być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów. Musi też być bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP. Układ drogowy ma być natomiast bezkolizyjny, połączony tunelem pod torami PKP od strony ul. Limanowskiego i Kościuszki.
W dalszej części:
- Gdzie jeszcze pojawią się podobne rozwiązania komunikacyjne
- Jak duży będzie parking w Gołonogu
- Co z remontami dworców
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień