Piotr Sobierajski

Centra przesiadkowe i tunele pod torami kolejowymi zmienią Dąbrowę Górniczą

Centra przesiadkowe i tunele pod torami kolejowymi zmienią Dąbrowę Górniczą
Piotr Sobierajski

Coraz bliżej drogowa i komunikacyjna rewolucja, jaka czeka dąbrowian i tych mieszkańców regionu, którzy poruszają się po tym mieście. Czy to samochodem, czy komunikacją miejską. Poznaliśmy właśnie wykonawcę planów projektowych budowy dwóch centrów przesiadkowych i tuneli, jakie pojawią się w Dąbrowie Górniczej pod torami kolejowymi głównej linii, prowadzącej z Katowic do Warszawy.

Za kilka dni dowiemy się też, kto zaprojektuje nowy układ komunikacyjny od granicy z Będzi-nem do ul. Kasprzaka, a więc na głównych ulicach miejskich. Tam powstaną m.in. wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe oraz nowe ronda, m.in. na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Sienkiewicza.

W przetargu na projekt centrów przesiadkowych startowały cztery firmy: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o., Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o., DMK Inżynieria Sp. z o.o. z Rybnika oraz Mosty Katowice Sp. z o.o. Ostatecznie miasto zdecydowało się wybrać ofertę tej ostatniej spółki. Na opracowanie wszystkich szczegółów i przedstawienie projektów ma ona 300 dni. A jest nad czym pracować, bo w ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na kolejne 180 od strony ul. Limanowskiego. Całość powinna też uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów i zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i ul. Limanowskiego.

Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe ma być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów. Musi też być bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP. Układ drogowy ma być natomiast bezkolizyjny, połączony tunelem pod torami PKP od strony ul. Limanowskiego i Kościuszki.

W dalszej części:

  • Gdzie jeszcze pojawią się podobne rozwiązania komunikacyjne
  • Jak duży będzie parking w Gołonogu
  • Co z remontami dworców
Pozostało jeszcze 48% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Piotr Sobierajski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.