Budowa wstrzymana

Czytaj dalej
Fot. archiwum
Mateusz Mazur

Budowa wstrzymana

Mateusz Mazur

Na razie ścieżka rowerowa przy ulicy Śniadeckich w Bydgoszczy nie powstanie.

To miała być jedna z największych inwestycji rowerowych w mieście za ponad 11 milionów złotych. Jednak na razie została wstrzymana. Drogowcy ogłosili, że w najbliższym czasie nie wybudują nowej ścieżki dla cyklistów wzdłuż ulic Warszawskiej, Śniadeckich i Krasińskiego.

Przypomnijmy, że koncepcja zakładała poprowadzenie trasy od dworca PKP aż na Bartodzieje. Ścieżka miała prowadzić wspomnianymi już ulicami, a także przez rondo Ossolińskich, ulice Sieńki, Moniuszki i Skłodowskiej-Curie, aż do Łęczyckiej. Pomysł na budowę śródmiejskiej części został jednak zawieszony. Przynajmniej na kilka lat.

Jednym z powodów takiego obrotu sprawy był protest handlowców z ulicy Śniadeckich. Koncepcje budowy trasy zakładały bowiem w jednym z wariantów likwidację ponad 30 miejsc parkingowych.

- Nie mam nic przeciwko ścieżkom rowerowym, ale nie twórzmy jej właśnie tutaj - apelował kilka tygodni temu Ireneusz Bloch, właściciel sklepu wędkarskiego z ulicy Śniadeckich. - 80 procent moich klientów, to kierowcy - dodawał.

Innego zdania byli natomiast miłośnicy komunikacji. Ich zdaniem likwidacja parkingów ma sporo zalet. - Ulica Śniadeckich powinna być przede wszystkim przyjazna dla pieszych. W końcu wszyscy klienci sklepów wchodzą do nich, jako piesi - mówili.

Delegacja kupców spotkała się nawet z wiceprezydentem Bydgoszczy, Mirosławem Kozłowiczem. Tam handlowcy przedstawili swoje argumenty. W ostatecznym rozrachunku okazały się one skuteczne.

- Przyświeca nam idea godzenia interesów. Nie chcieliśmy doprowadzić do konfliktu z handlowcami - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Ale drogowcy mówią też o innych powodach odroczenia tej inwestycji.

- Obawiamy się, że w momencie rozpoczęcia przebudowy trasy W-Z wprowadzone zmiany na ulicy Śniadeckich doprowadzą do dużego zamieszania i zakłóceń w płynności ruchu. Stąd też taka decyzja - wyjaśnia Kosiedowski.

Zarząd dróg zapowiada, że wróci do tego pomysłu w momencie, gdy zakończy się przebudowa tzw. „wuzetki”.

W tym roku rozpocznie się natomiast budowa trasy od alei Ossolińskich na Bartodzieje. Zakończyły się już konsultacje społeczne w tej sprawie. Choć nie wzięło w nich dużo osób (zaledwie 3, w tym przedstawiciele Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego oraz Masy Krytycznej), to i tak wprowadzone zostaną zmiany do koncepcji. Wybrano również warianty, według których wybudowana zostanie nowa trasa.

Jak będzie wyglądać budowa ścieżki rowerowej od r. Ossolińskich do Łęczyckiej:

Mateusz Mazur

Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W Gazecie Pomorskiej od 2014 roku. Początkowo w dziale miejskim, a od 2018 roku wydawca i dziennikarz portalu internetowego www.pomorska.pl


Poza pracą kibic sportowy na pełen etat. Fan dobrej muzyki, wycieczek rowerowych i gier planszowych.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.