Biznes i sport: coraz szersza współpraca
Sponsorzy coraz chętniej angażują się w sport, zyskując za to wsparcie dla swoich marek. Ich firmy są rozpoznawalne wśród kibiców wspieranych przez nich zespołów. To realnie przekłada się na ich przychody. Z kolejnymi sukcesami sportowymi, wzrasta ranga samych sponsorów.
Wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce rośnie z roku na rok. W 2016 r. wyniosła 832,4 mln zł. Jak się szacuje, w 2020 r. może wynieść nawet miliard złotych! Najwięcej wydają firmy z branży energetycznej, paliwowej i chemicznej. Tuż za nimi plasują się przedstawiciele branży hazardowej i gier losowych.
Także biznes z województwa łódzkiego coraz chętniej współpracuje z klubami sportowymi. Widać to na przykładzie siatkarzy PGE Skry Bełchatów. Polska Grupa Energetyczna jest sponsorem strategicznym zespołu, a jednocześnie jednym z głównych pracodawców w Bełchatowie.
Marka sponsora nierozerwalnie łączy się więc nie tylko z nazwą drużyny, ale także z regionem, który reprezentuje. Łódzkie żyje nie tylko siatkówką. W I lidze piłkarskiej, nasz region reprezentuje zespół ŁKS Łódź. Wśród sponsorów klubu wymienić można firmę bukmaherską ForBet.
Inne firmy wspierające zespół z al. Unii to m.in. przedsiębiorstwo pogrzebowe Klepsydra i sieć prywatnych szkół Cosinus. Z każdym awansem łódzkiego klubu do kolejnej klasy rozgrywkowej, zwiększa się zasięg i rozpoznawalność tych firm. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku - Widzewa Łódź.
Władze tego klubu, poza pozyskiwaniem tradycyjnych sponsorów, szukają ich również... wśród kibiców. Kluby Biznesu zrzeszają przedsiębiorców i kibiców posiadających tzw. karnety VIP. Za swoje wsparcie, członkowie klubu otrzymują np. bilety na mecze reprezentacji, zyskują też platformę do nawiązania kontaktów, owocujących nawiązaniem współpracy.
Tematyka współpracy klubów sportowych z biznesem zostanie poruszona podczas panelu dyskusyjnego „Sport, Region, Biznes”, który odbędzie się 16 października 2018 roku podczas II dnia Europejskiego Forum Gospodarczego w godz. 11.00-12.30. Panelistami będą przedstawiciele klubów sportowych: ŁKS Łódź, Budowlani Łódź, Widzew Łódź, Skra Bełchatów oraz Cosinus Sp. z o.o. i Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.