Biedronka rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego
Po wcześniejszych deklaracjach o zaprzestaniu sprzedaży i stosowania jajek “trójek” znanych sieci handlowych, takich jak Lidl, Kaufland, Aldi czy Netto, nadeszła pora na Biedronkę. Jak informuje stowarzyszenie Otwarte Klatki, grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, wystosowała oficjalną politykę rezygnacji ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego do roku 2025.
Decyzja ta jest następstwem rozmów prowadzonych ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, które prowadzi kampanię “Jak one to znoszą?” poświęconą hodowli kur niosek w systemie klatkowym.
Chów klatkowy kur niosek należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego. Organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą “3”.
W wyniku rozmów prowadzonych przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka “trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku.
- Ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce. Liczymy na to, że kolejne sieci również zrezygnują ze sprzedaży i stosowania jajek pochodzących z chowu klatkowego - ocenia Klara Siemianowska z Otwartych Klatek, jedna z koordynatorek kampanii 'Jak one to znoszą'.