Będzie zdrowiej, gdy azbest zniknie z dachu
Gmina podpisała umowę z warszawską firmą, która zdemontuje, wywiezie i unieszkodliwi materiały zawierające niebezpieczny azbest.
W gminie realizowany jest program usuwania wyrobów zawierających azbest. To przedsięwzięcie zaplanowane jest na kilka lat. Każdego roku usuwa się niebezpieczne materiały z kolejnych posesji.
Taką potrzebę mogą zgłaszać w urzędzie gminy ich właściciele. Warto się na to zdecydować, bo gmina finansuje koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczania odpadów zawierających niebezpieczny azbest.
Na początku maja podpisana została umowa z warszawską firmą KG EKO-INVEST na wykonanie zadania „Demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osięciny”.
Dlatego właściciele nieruchomości, którzy pod koniec ubiegłego roku lub na początku tego złożyli wniosek o demontaż, czy też sam transport wyrobów zawierających azbest, mogą spodziewać się telefonu od pracowników tej firmy, celem ustalenia terminów demontażu, czy też zabrania zdjętych już wyrobów azbestowych.