W budynku Oxygen otwarto centrum obsługi klientów firmy Diebold Nixdorf - światowego potentata na rynku bankomatów
Diebold Nixdorf to obecnie jedna z największych firm na świecie, która zajmuje się obsługą przepływu pieniądza. Zatrudnia około 25 tys. pracowników i ma około 40 proc. udział w rynku obu Ameryk, Europy i dużej części Azji.
Powstała w wyniku połączenia dwóch gigantów tej branży, tj. amerykańskiej marki Diebold z niemiecką spółką Wincor Nixdorf. Działa obecnie w ponad 130 krajach. Przychód za ubiegły rok osiągnęła na poziomie ponad 5 mld dolarów.
- Inwestycja lidera rynkowego - mówi Przemysław Kozera o otwarciu w Szczecinie Globalnego Działu Obsługi Klienta firmy - oferującego innowacyjne produkty w zakresie automatyzacji oddziałów bankowych i sklepów, rozwiązań omni-channel oraz doskonałości operacyjnej, to szansa dla Szczecina na jeszcze prężniejszy rozwój miasta.
Nowe biuro już zatrudniło 60 pracowników, a docelowo zapewni 300 miejsc pracy. Głównie dla specjalistów wsparcia technicznego, władających językiem niemieckim oraz innymi. Biuro obsługuje zleceniodawców porozumiewających się w 25 językach.
- Wykwalifikowana w szczecińskich uczelniach kadra była jednym z powodów, które zadecydowały o lokalizacji nowej siedziby spółki właśnie w tym mieście - wyjaśnia prezes Mirosław Janik. - Dla giganta branży technologicznej równie ważna była bliskość takich specjalistycznych ośrodków, jak Szczeciński Park Naukowo--Technologiczny czy Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Wspomniane 300 osób zostanie ulokowane również w Oxygenie po rozbudowie bocznego skrzydła gmachu.
Nowa filia jest częścią struktury Global Customer Care Center, czyli Międzynarodowego Centrum Obsługi Klienta dostarczającego informacje oraz wsparcie techniczne klientom firmy. Szczeciński oddział jest drugim tego typu w Polsce (pierwszy zlokalizowany jest w Warszawie), a piątym na świecie (pozostałe zlokalizowane są w Meksyku, Malezji i Wenezueli).
- Aby wspierać rozwój branży, nasza firma zapewnia przyszłym pracownikom kursy doszkalające, dofinansowanie do studiów oraz pakiety relokacyjne - zachęca do podjęcia pracy Michał Lewicki, szef Service Desk Manager, i dodaje, że Global Customer Care Center Szczecin oferuje w tej chwili najlepsze warunki na rynku. Jakie, tego nie zdradza.
Co istotne, firma zatrudnia łącznie ponad 1700 programistów. Duża część z nich pochodzi z Polski. Przykładem katowickie Centrum Rozwoju Oprogramowania, gdzie pracuje 500 pracowników. Stąd przy wyborze lokalizacji docenianie naszego ZUT.