Dokąd pojadą tramwaje z tzw. osiedla Jar, czy prawo- i lewobrzeżna część miasta powinny mieć osobną sieć autobusową - to niektóre z tematów w ramach konsultacji dotyczących przyszłości komunikacji miejskiej w Toruniu. Jakie czekają nas zmiany w rozkładzie MZK?
Urząd Miasta na bieżąco wprowadza korekty w rozkładach jazdy autobusów i tramwajów. Głównie na wnioski pasażerów. W tym miesiącu zaczęły obowiązywać korekty w rozkładach linii autobusowych nr 17, 29, 33, 42, 44, 45 i 46.
Potrzeba też jednak bardziej zdecydowanych zmian. Powstały przecież choćby i nadal się rozwijają nowe osiedla mieszkaniowe, np. tzw. Jar. Trzeba im zapewnić sprawne połączenia z innymi częściami miasta.
Przygotowania do wielkich zmian już ruszyły. Urząd Miasta prowadzi już konsultacje, jak w najbliższych latach powinna funkcjonować komunikacja miejska w Toruniu. Czeka na głos każdego torunianina.
Do rozstrzygnięcia jest na przykład kwestia tego, dokąd pojadą tramwaje z tzw. Jaru. Według wstępnych założeń, osiedle obsłużą dwie linie - nr 6 połączy je z osiedlem Na Skarpie, a nr 7 z pętlą przy Motoarenie.
- Wpłynął też wniosek z propozycją rozdzielenia komunikacji na lewym oraz prawym brzegu Wisły - mówi Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik prasowy prezydenta Torunia.
Według tej rewolucyjnej koncepcji wszystkie linie obsługujące lewobrzeże dojeżdżałyby do Dworca Głównego. Z tymi na prawobrzeżu łączyłby je autobus kursujący wahadłowo przez most im. Piłsudskiego do węzła przesiadkowego w alei Solidarności.
W dalszej części artykułu przeczytasz m.in.
- jak będzie przebiegała trasa nowych linii tramwjaowych nr 6 i 7?
- którędy mogłyby kursować autobusy pospieszne?
- jakie zmiany w rozkałach będą najkorzystniejsze?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień