Auto za milion złotych! Oto luksus po podkarpacku, czyli jakimi brykami wożą się nasi biznesmeni
O luksusie w ogromnym stopniu decyduje wyposażenie auta. Popularnymi dodatkami są elementy pozwalające zamienić wnętrze samochodu w biuro. To m.in. funkcja umożliwiająca czytanie w aucie e-maili, czy obsługę przeglądarki, bez trzymania telefonu w dłoni.
9 na 10 samochodów kupowanych przez firmy jest finansowanych poprzez leasing. Za najdroższe z nich klienci płacą nawet milion euro. Obok typowych limuzyn, dobrze sprzedają się auta sportowe i SUV-y. Łączy je znakomite wyposażenie, które można od podstaw skonfigurować wedle swoich potrzeb. Dzięki temu samochód może być prawdziwym, jeżdżącym centrum dowodzenia firmą.
Z danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony wzrosła w październiku tego roku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wysoką sprzedaż notują marki segmentu premium, w których 90 procent transakcji stanowią zakupy firmowe.
Firmy wybierają marki premium
- Wzrost sprzedaży w segmencie premium jest wyższy niż wśród popularnych marek, które sprzedają tańsze auta. To nie przypadek. Według danych CEPiK, aktualnie 70 procent, a według naszych obserwacji - 80 procent wszystkich zakupów nowych samochodów w Polsce to transakcje firm. A samochód w firmie jest przeważnie droższy niż ten, który jest kupowany przez przeciętnego Kowalskiego
- mówi Dariusz Balcerzyk z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
Mercedes, BMW, Audi i Volvo
W Polsce w segmencie premium rządzą cztery marki: Mercedes, BMW, Audi i Volvo, które mają łącznie 60 procent sprzedaży w swoim segmencie. Na przykład Mercedes sprzedał w Polsce w okresie od stycznia do października 16 178 pojazdów i zajmuje 10. miejsce na liście najchętniej wybieranych marek w Polsce. BMW jest 13. z wynikiem 12 477 sprzedanych samochodów, a Audi o jedno miejsce niżej (12 415 sprzedanych aut).
Volvo sprzedało w tym czasie 9207 aut. Wszystkie te marki notują wzrost sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Pozostałe marki premium są znacznie mniej popularne. Np. Lexus w tym samym czasie sprzedał 3171 aut, Land Rover - 1655, Porsche - 1381, Jaguar - 1346, Maserati - 91, Bentley - 41, Ferrari - 36 a Lamborghini - 14. Polacy zarejestrowali w tym czasie także 14 nowych Aston Martinów, 10 nowych Rolls Royce’ów i 4 McLareny.
A jakie auta kupują podkarpaccy biznesmeni? Podobnie jak w skali kraju, w segmencie premium także i u nas prym wiodą cztery marki: Mercedes, BMW, Volvo i Audi. Klienci, którzy wybierają te auta, najczęściej decydują się na drogie, bardzo dobrze wyposażone modele.
W dalszej cześci przeczytasz:
- ile w rzeszowskim salonie Mercedesa zapłacił klient za model S63 AMG
- jak wygląda zainteresowanie luksusowami autami w salonach Volvo, BMW
- jaka formę zakupu najczęściej wybierają klienci biznesowi
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień