Auto za milion złotych! Oto luksus po podkarpacku, czyli jakimi brykami wożą się nasi biznesmeni

Czytaj dalej
Fot. Krzysztof Łokaj
Bartosz Gubernat

Auto za milion złotych! Oto luksus po podkarpacku, czyli jakimi brykami wożą się nasi biznesmeni

Bartosz Gubernat

O luksusie w ogromnym stopniu decyduje wyposażenie auta. Popularnymi dodatkami są elementy pozwalające zamienić wnętrze samochodu w biuro. To m.in. funkcja umożliwiająca czytanie w aucie e-maili, czy obsługę przeglądarki, bez trzymania telefonu w dłoni.

9 na 10 samochodów kupowanych przez firmy jest finansowanych poprzez leasing. Za najdroższe z nich klienci płacą nawet milion euro. Obok typowych limuzyn, dobrze sprzedają się auta sportowe i SUV-y. Łączy je znakomite wyposażenie, które można od podstaw skonfigurować wedle swoich potrzeb. Dzięki temu samochód może być prawdziwym, jeżdżącym centrum dowodzenia firmą.

Z danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony wzrosła w październiku tego roku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wysoką sprzedaż notują marki segmentu premium, w których 90 procent transakcji stanowią zakupy firmowe.

Firmy wybierają marki premium

- Wzrost sprzedaży w segmencie premium jest wyższy niż wśród popularnych marek, które sprzedają tańsze auta. To nie przypadek. Według danych CEPiK, aktualnie 70 procent, a według naszych obserwacji - 80 procent wszystkich zakupów nowych samochodów w Polsce to transakcje firm. A samochód w firmie jest przeważnie droższy niż ten, który jest kupowany przez przeciętnego Kowalskiego

- mówi Dariusz Balcerzyk z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Mercedes, BMW, Audi i Volvo

W Polsce w segmencie premium rządzą cztery marki: Mercedes, BMW, Audi i Volvo, które mają łącznie 60 procent sprzedaży w swoim segmencie. Na przykład Mercedes sprzedał w Polsce w okresie od stycznia do października 16 178 pojazdów i zajmuje 10. miejsce na liście najchętniej wybieranych marek w Polsce. BMW jest 13. z wynikiem 12 477 sprzedanych samochodów, a Audi o jedno miejsce niżej (12 415 sprzedanych aut).

Volvo sprzedało w tym czasie 9207 aut. Wszystkie te marki notują wzrost sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Pozostałe marki premium są znacznie mniej popularne. Np. Lexus w tym samym czasie sprzedał 3171 aut, Land Rover - 1655, Porsche - 1381, Jaguar - 1346, Maserati - 91, Bentley - 41, Ferrari - 36 a Lamborghini - 14. Polacy zarejestrowali w tym czasie także 14 nowych Aston Martinów, 10 nowych Rolls Royce’ów i 4 McLareny.

A jakie auta kupują podkarpaccy biznesmeni? Podobnie jak w skali kraju, w segmencie premium także i u nas prym wiodą cztery marki: Mercedes, BMW, Volvo i Audi. Klienci, którzy wybierają te auta, najczęściej decydują się na drogie, bardzo dobrze wyposażone modele.

W dalszej cześci przeczytasz:

  • ile w rzeszowskim salonie Mercedesa zapłacił klient za model S63 AMG
  • jak wygląda zainteresowanie luksusowami autami w salonach Volvo, BMW
  • jaka formę zakupu najczęściej wybierają klienci biznesowi
Pozostało jeszcze 70% treści.

Aby przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Trwa loteria mieszkaniowa Nowin!

    Wykup abonament dostępu do treści elektronicznych i weź udział w losowaniu fantastycznych nagród: mieszkania oraz gotówki!

    już od
    29,00
    /4 szanse
  • Płatność za artykuł

    Aby przeczytać ten artykuł, wyślij SMS o treści N24 na numer 7155 (1,23 zł z VAT) i aktywuj otrzymany kod.

    1,23 z VAT
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Bartosz Gubernat

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nowiny24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.