Auto za milion złotych! Oto luksus po podkarpacku, czyli jakimi brykami wożą się nasi biznesmeni

Czytaj dalej
Fot. Krzysztof Łokaj
Bartosz Gubernat

Auto za milion złotych! Oto luksus po podkarpacku, czyli jakimi brykami wożą się nasi biznesmeni

Bartosz Gubernat

O luksusie w ogromnym stopniu decyduje wyposażenie auta. Popularnymi dodatkami są elementy pozwalające zamienić wnętrze samochodu w biuro. To m.in. funkcja umożliwiająca czytanie w aucie e-maili, czy obsługę przeglądarki, bez trzymania telefonu w dłoni.

9 na 10 samochodów kupowanych przez firmy jest finansowanych poprzez leasing. Za najdroższe z nich klienci płacą nawet milion euro. Obok typowych limuzyn, dobrze sprzedają się auta sportowe i SUV-y. Łączy je znakomite wyposażenie, które można od podstaw skonfigurować wedle swoich potrzeb. Dzięki temu samochód może być prawdziwym, jeżdżącym centrum dowodzenia firmą.

Z danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony wzrosła w październiku tego roku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wysoką sprzedaż notują marki segmentu premium, w których 90 procent transakcji stanowią zakupy firmowe.

Firmy wybierają marki premium

- Wzrost sprzedaży w segmencie premium jest wyższy niż wśród popularnych marek, które sprzedają tańsze auta. To nie przypadek. Według danych CEPiK, aktualnie 70 procent, a według naszych obserwacji - 80 procent wszystkich zakupów nowych samochodów w Polsce to transakcje firm. A samochód w firmie jest przeważnie droższy niż ten, który jest kupowany przez przeciętnego Kowalskiego

- mówi Dariusz Balcerzyk z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Mercedes, BMW, Audi i Volvo

W Polsce w segmencie premium rządzą cztery marki: Mercedes, BMW, Audi i Volvo, które mają łącznie 60 procent sprzedaży w swoim segmencie. Na przykład Mercedes sprzedał w Polsce w okresie od stycznia do października 16 178 pojazdów i zajmuje 10. miejsce na liście najchętniej wybieranych marek w Polsce. BMW jest 13. z wynikiem 12 477 sprzedanych samochodów, a Audi o jedno miejsce niżej (12 415 sprzedanych aut).

Volvo sprzedało w tym czasie 9207 aut. Wszystkie te marki notują wzrost sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Pozostałe marki premium są znacznie mniej popularne. Np. Lexus w tym samym czasie sprzedał 3171 aut, Land Rover - 1655, Porsche - 1381, Jaguar - 1346, Maserati - 91, Bentley - 41, Ferrari - 36 a Lamborghini - 14. Polacy zarejestrowali w tym czasie także 14 nowych Aston Martinów, 10 nowych Rolls Royce’ów i 4 McLareny.

A jakie auta kupują podkarpaccy biznesmeni? Podobnie jak w skali kraju, w segmencie premium także i u nas prym wiodą cztery marki: Mercedes, BMW, Volvo i Audi. Klienci, którzy wybierają te auta, najczęściej decydują się na drogie, bardzo dobrze wyposażone modele.

W dalszej cześci przeczytasz:

  • ile w rzeszowskim salonie Mercedesa zapłacił klient za model S63 AMG
  • jak wygląda zainteresowanie luksusowami autami w salonach Volvo, BMW
  • jaka formę zakupu najczęściej wybierają klienci biznesowi
Pozostało jeszcze 70% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Bartosz Gubernat

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.