Bartosz Gubernat

300 metrów w pół godziny. Kierowcy: Bez nowego wiaduktu nad torami w Rzeszowie ani rusz

Taką wizję wiaduktu poseł Wojciech Buczak i radni PiS zaprezentowali w kampanii przed ostatnimi wyborami samorządowymi. Fot. KWW PiS Taką wizję wiaduktu poseł Wojciech Buczak i radni PiS zaprezentowali w kampanii przed ostatnimi wyborami samorządowymi.
Bartosz Gubernat

Żeby dojechać w okolice alei Cieplińskiego na godzinę 7.30, kierowcy z osiedli Franciszka Kotuli, Przybyszówka i Krakowska Południe muszą wyjechać z domu około godziny 7. W korku stoją zarówno na ulicy Wyspiańskiego, jak i na wiadukcie Śląskim.

Jeszcze 10 lat temu zabudowa wielorodzinna w zachodniej części miasta kończyła się na ulicach Kotuli i Mikołajczyka. Rozwój miasta w tym kierunku postępuje jednak błyskawicznie. W tej chwili na zachód od ulicy Kotuli spółdzielnia mieszkaniowa Projektant wybudowała już kilkadziesiąt bloków, tworząc jedno z największych osiedli w mieście.

Kolejne budynki są właśnie budowane. Obok czteropiętrowych bloków zaczynają wyrastać tu budynki dwa razy wyższe. Z najnowszych danych Urzędu Miasta Rzeszowa wynika, że na osiedlach Przybyszówka i Franciszka Kotuli, gdzie powstają budynki, mieszka już ponad 16 tysięcy osób. Leżąca po sąsiedzku Krakowska Południe to ponad 7700 mieszkańców.

Większość z nich do centrum miasta dojeżdża właśnie ulicami Wyspiańskiego i Krakowską. Efekt?

- Z każdym dniem na drogach jest gorzej. Są takie dni, że od stadionu CWKS Resovii do przejazdu kolejowego w rejonie ulicy Ks. Jałowego jedzie się 30-35 minut. Kiedyś próbowałem jeszcze omijać szlaban kierując się na wiadukt Śląski, ale jako, że nie jestem jedyną osobą, która wpadła na ten pomysł, to w tej chwili nic to nie daje. Wydaje się, że to ostatni moment na zmiany w tym rejonie, zanim w tej części miasta dojdzie do regularnego, drogowego paraliżu

- mówi pan Grzegorz, mieszkaniec Przybyszówki.

W dalszej części przeczytasz:

  • Co z budową nowego wiaduktu, o którym w mieście mówi się od kilku lat
  • Co na to wszystko władze miasta
Pozostało jeszcze 60% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Bartosz Gubernat

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

slavres

A dlaczego w naszym mieście mówi się tylko o wiadukcie, pod który potrzeba znacznie więcej działek? Można zbudować tunel - rozwiązanie powszechnie stosowane w Warszawie, czy na Górnym Śląsku..

plus.nowiny24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.